Gry pomagają sprzedawać muzykę
21.01.2008 09:00, aktual.: 21.01.2008 11:34
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Przed dwoma miesiącami MTV Networks i Harmonix rozpoczęły sprzedaż gry "Rock Band". Od tego gracze kupili za jej pośrednictwem ponad 2,5 miliona utworów muzycznych. Z kolei Activision, który w tym samym mniej więcej czasie zaprezentował "Guitar Hero III: Legends of Rock", sprzedał ponad 5 milionów utworów.
Sprzedaż muzyki poprzez gry wydaje się nową strategią niektórych firm. "Żyjemy w czasach, w których klienci nie chcą zapłacić 20 dolarów za CD, ale nie wahają się wydać 50 USD na grę" - mówi Van Toffler, prezes MTVN Music Group/Logo/Films.
Gry najwyraźniej zwiększyły apetyt graczy na muzykę. Wystarczy wspomnieć, że do każdej z nich dodano ponad 5. utworów. Mimo to ich właściciele zdecydowali się na zakup dodatkowych plików z muzyką.
Nie wiadomo, jak gry wpływają na popularność poszczególnych wykonawców. Wydaje się jednak, że wpływ ten jest olbrzymi. Zanotowano bowiem wielki wzrost popytu na trzy albumy Metalliki.
Najprawdopodobniej jesteśmy świadkami narodzin nowego kanału dystrybucji cyfrowej muzyki. Nie ma bowiem żadnego powodu, by utworów nie sprzedawać za pośrednictwem kolejnych wersji serii "Madden", "Tony Hawk", czy "Grand Theft Auto", które znane są z interesujących ścieżek dźwiękowych.