Google dla organizacji pozarządowych
04.07.2007 10:30, aktual.: 04.07.2007 11:04
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Kolejna społeczna inicjatywa Googla została zaprezentowana na konferencji w Nowym Jorku. Jest to program przeznaczony dla organizacji typu non-profit - Google Earth Outreach.
Program pozwala szybko i łatwo uzyskać dostęp do zasobów umożliwiających stworzenie ciekawych historii w oparciu o serwis Google Earth.
_ - Program Google Earth Outreach pomaga organizacjom pozarządowym korzystać z Google Earth, m.in. dzięki przewodnikom video oraz internetowym forum łączącym różne organizacje non-profit - _ tłumaczył John Hanke, dyrektor Google Earth & Maps podczas konferencji w Nowym Jorku.
Program obejmuje m.in. wskazówki online, samouczki video oraz internetowe fora łączące nowych uczestników z partnerami Global Awareness i doświadczonymi programistami, którzy mogą pomóc w opracowaniu warstw Keyhole Markup Language ( KML ) dla Google Earth. Zbiory KML to sposób na zapisywanie uzupełniających danych dla map oferowanych przez Google.
Celem grup aktywnych na tych forach, moderowanych przez personel Google Earth Outreach, jest zachęcanie do dyskusji i współpracy między poszczególnymi organizacjami i szerszą społecznością Google Earth. _ - Program narodził się z projektu "20%"- _ mówił na konferencji Hanke. Google pozwala swoim pracownikom spędzać 20% czasu na projektach, które ich szczególnie interesują. _ - Po tym jak w czasie huraganu Katrina w Nowym Orleanie ratownicy używali programu Google Earth, wielu pracowników chciało wykorzystać nasz program do celów humanitarnych - _ dodał.
W program zaangażowana jest osobiście Jane Goodall- słynna badaczka szympansów w Afryce, założycielka Jane Goodall Institute, ambasador pokoju ONZ. Dzięki jej "geoblogowi" można nie tylko przeczytać, ale i zobaczyć z bliska miejsca, w których od lat zajmuje się swoimi badaniami w Tanzanii.
Organizacje non-profit mogą ponadto wystąpić o dotacje Google Earth Pro ( o wartości 400 dolarów ) oraz uzyskać dodatkową pomoc techniczną od Google. Organizacje biorące udział w programie mają szansę zostać wyróżnione w Google Earth Outreach Showcase - internetowej galerii najbardziej interesujących nowych warstw.
John Hanke przedstawił również trzy nowe warstwy Global Awareness serwisu Google Earth: Global Heritage Fund ( GHF ) - prezentuje ośrodki dziedzictwa kulturowego z całego świata, które GHF chce zachować dla przyszłych pokoleń; Earthwatch Expeditions - pozwala użytkownikom na wirtualny udział w ponad 100 ochotniczych ekspedycjach Earthwatch w Google Earth; Fair Trade Certified - prezentuje użytkownikom ponad 70 spółdzielni Fair Trade zlokalizowanych w Ameryce Łacińskiej, Azji i Afryce.
Po głośnej sprawie cenzurowania swojej wyszukiwarki w Chinach w ubiegłym roku, Google znów stara się pokazać, że jest firmą, której motto "Don't be evil" ( "Nie bądź złym" ) jest prawdziwe.
Tekst: Zuzanna Szybisty