Fotorealistyczne efekty w 3ds Max 2011 dzięki technologii Nvidia PhysX

Fotorealistyczne efekty w 3ds Max 2011 dzięki technologii Nvidia PhysX
22.09.2010 12:54
Fotorealistyczne efekty w 3ds Max 2011 dzięki technologii Nvidia PhysX
Źródło zdjęć: © nvidia

Firmy Nvidia i Autodesk wspólnie zaprezentowały nowe funkcjonalności oparte na technologii firmy Nvidia, które zostaną dostarczone posiadaczom subskrypcji oprogramowania 3ds Max w ramach pakietu Subscription Advantage dla 3ds Max 2011.

Współpraca firm Nvidia oraz Autodesk zaowocowała nowym narzędziem renderującym iray firmy mental images oraz nowego przebiegu pracy dla fizyki ciał sztywnych opartego na technologii Nvidia PhysX. Nowe narzędzie zostanie zawarte w pakietach Subscription Advantage dla Autodesk 3ds Max i Autodesk 3ds Max Design 2011.

Nowy renderer iray pracujący w obrębie programu 3ds Max zapewnia bardziej intuicyjny sposób tworzenia obrazów. rzebieg pracy narzędzia iray może zostać usprawniony poprzez zastosowanie procesorów graficznych firmy Nvidia, opartych na architekturze Nvidia CUDA.

Narzędzie iray generuje identyczne obrazy zarówno na procesorach centralnych, jak i graficznych, ale użytkownicy oprogramowania 3ds Max posiadający procesory graficzne Nvidia Quadro 500. lub Tesla C2050 otrzymają nawet sześciokrotnie wyższą wydajność pracy w porównaniu z osiągami dwóch czterordzeniowych procesorów centralnych.

Technologia PhysX firmy Nvidia leży u podstaw nowego zestawu funkcji do obsługi dynamiki ciał sztywnych programu 3ds Max, który umożliwia sterowanie symulacją animacji bezpośrednio w oknie widoku tego programu. Funkcje PhysX obsługują statyczne, dynamiczne i kinematyczne ciała sztywne wraz z zestawem różnych zawężeń, zapewniając bardziej wydajny przebieg pracy.

Projektanci mogą szybciej osiągnąć realistyczne efekty; wystarczy wybrać gotowy element z palety rzeczywistych materiałów z przypisanymi cechami fizycznymi, a następnie dostosować parametry do własnych potrzeb. Symulacje stworzone w ten sposób mogą zostać natychmiast użyte przez artystów zajmujących się tworzeniem efektów, a także posiadają jednolitą ścieżkę danych do silnika PhysX, stosowanego przez najlepsze studia produkcji gier komputerowych, jak np. Sumea czy Obsidian.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)