Dwa nowe obiektywy Canon Cinema EOS - szerokokątny i telefoto

Dwa nowe obiektywy Canon Cinema EOS - szerokokątny i telefoto
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

25.01.2013 14:01, aktual.: 22.08.2016 13:09

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Firma Canon ogłosiła, że do serii produktów Cinema EOS dołączyły dwa nowe obiektywy stałoogniskowe - CN-E 14mm T3.1 L F i CN-E 135mm T2.2 L F. Oba obiektywy zapewniają rozdzielczość 4K i mogą służyć do użytku przy niemal każdej filmowej produkcji - nisko i wysokobudżetowej.

Wprowadzenie nowych modeli poszerza gamę obiektywów EF Cinema do dziewięciu. Linia obejmuje już m.in. zaprezentowane wcześniej obiektywy stałoogniskowe CN-E 24mm T1.5 L F, CN-E 50mm T1.3 L F i CN-E 85mm T1.3 L F, a dzięki nowym modelom użytkownicy będą mieli jeszcze więcej opcji użycia krótkiej i długiej ogniskowej.

Konstrukcja posiada mocowanie Canon EF i wyposażona jest w szkło o bardzo niskim współczynniku dyspersji i dużym rozmiarze soczewek asferycznych, co wpływa na jakość obrazu. Zastosowano również najnowsze powłoki używane w obiektywach studyjnych Canon, które redukują zjawy i flary. Dodatkowo, przysłona zbudowana z 1. listków zapewnia efekt rozmycia tła.

Każdy obiektyw cechuje pełnoklatkowe pole obrazowe pokrywające formaty 35mm oraz standard przemysłu filmowego - Super 35mm. Pozwala to operatorom na elastyczność i połączenie każdego obiektywu z kamerami systemu Cinema EOS lub aparatami cyfrowymi EOS.

Obraz
© Canon CN-E 135mm T2.2 L F (fot. Materiały prasowe)

Obiektywy - CN-E 14mm T3.1 L F i CN-E 135mm T2.2 L - posiadają umieszczone pod kątem po obu stronach napisy ułatwiające odczytanie ustawień przysłony i ostrości zza kamery lub z jej boków. Kąt obrotu pierścienia ustawienia ostrości wynosi 30. stopni. Dodatkowo, na życzenie można zamienić oznaczenia napisów ostrości z metrycznego na królewski.

Kluczowe cechy obiektywów CN-E 14mm T3.1 L F i CN-E 135mm T2.2 L F:
- Lekka i kompaktowa konstrukcja
- Jakość 4k
- Pełnoklatkowe pole obrazowe
- Ręczne sterowanie w standardzie przemysłu filmowego
- 11-listkowa konstrukcja przysłony
- Mocowanie dla aparatów EF 3. mm i kamer Super 35 mm

Źródło: informacje prasowe, PS, WP.PL

Komentarze (4)