Dodatkowe opłaty za telefon na kartę. Klienci będą wściekli

Dodatkowe opłaty za telefon na kartę. Klienci będą wściekli

Dodatkowe opłaty za telefon na kartę. Klienci będą wściekli
04.07.2012 13:28, aktualizacja: 06.07.2012 08:00

Telefon na kartę to popularna forma oferty wybieranej w sieciach komórkowych. Dla wielu jest bardzo wygodna, gdyż pozwala na pełną kontrolę wydatków . Jednak już niedługo może się to zmienić. Klienci jednej z największych sieci w Polsce będą zmuszeni płacić za każdorazowe sprawdzenie salda swojego konta.

Do tej pory, we wszystkich sieciach w Polsce w ramach oferty na kartę, usługa sprawdzania salda konta była bezpłatna. Chyba najprostszą i najszybszą metodą było wpisane na klawiaturze telefonu krótkiego kodu USSD. Po wysłaniu określonego ciągu znaków, operator powiadamiał nas o środkach na naszym koncie, pozostałych do wykorzystania. Niestety od 9 sierpnia 201. roku usługa ta będzie płatna dla użytkowników sieci T-Mobile i Heyah.

Polska Telefonia Cyfrowa S.A., jako operator tych sieci wprowadzi zmianę w cenniku. W przypadku oferty na kartę, za każdorazowe sprawdzenie stanu konta trzeba będzie zapłacić operatorowi 4 grosze brutto. Może i jest to symboliczna opłata, jednak użytkownicy często sprawdzający stan konta z pewnością ją odczują. W skali roku wydatek ten może stanowić dość znaczącą kwotę, którą zdecydowanie można by wykorzystać na rozmowy i sms-y.

Oczywiście, przy sprawdzaniu salda konta, operator nie zmusza użytkowników sieci T-Mobile i Heyah do odpłatnego korzystania z kodów USSD. Pozostawia im alternatywne kanały komunikacji. Istnieje możliwość aktywowania bezpłatnej usługi SMS, dzięki której co 1. dni użytkownik zostanie powiadomiony o pozostałych do wykorzystania środkach na koncie i terminie ich ważności.

Poprosiliśmy operatorów telefonii komórkowych o komentarz, w sprawie ewentualnego wprowadzenia opłat za sprawdzenie stanu konta poprzez kody USSD. Odpowiedzi udzielili nam wszyscy, za wyjątkiem PTC - operatora T-Mobile i Heyah.

Nie komentujemy decyzji biznesowych naszej konkurencji - najlepszymi recenzentami zawsze są klienci wybierający operatora, z którego usług chcą korzystać.

Orange, Plus GSM oraz Play na razie nie zamierzają iść w ślady PTC i zmieniać swoich cenników. Jak poinformował nas rzecznik Orange Polska - Wojciech Jabczyński, _ "Orange nie planuje wprowadzenia takiej opłaty" _. Z kolei rzecznik Play, Marcin Gruszka, powiedział: _ "w tej chwili nic mi nie wiadomo o takich opłatach" _. Komentarz otrzymaliśmy również od Arkadiusza Majewskiego z biura komunikacji korporacyjnej Plus GSM, który zapewnia, iż klienci Plusa mogą sprawdzić stan konta za pomocą kodu USSD oraz poprzez ebok i są to usługi bezpłatne, a Plus nie planuje wprowadzenia za nie opłaty.

Z danych opublikowanych przez PTC wynika, iż operator aktualnie obsługuje ponad 7,7 mln klientów w systemie prepaid. W pierwszym kwartale 201. roku operator zanotował wzrost liczby użytkowników telefonów na kartę o około 19,3 proc. rok do roku – to bardzo dużo. Zastanawiamy się jak zmiana w cenniku PTC wpłynie na klientów prepaid. Czy zdecydują się płacić operatorowi za każdorazowe sprawdzanie stanu konta? A może wybiorą ofertę konkurencji, u której usługa ta jest bezpłatna?

Zastanawiamy się, jak wściekli będą użytkownicy telefonów na kartę. Miejmy nadzieję, iż nie dojdzie do zajść, które miały miejsce w jednym z brytyjskich salonów T-Mobile.

SW/GB/SW

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (670)