Czego Amerykanie szukają w Internecie?

Czego Amerykanie szukają w Internecie?10.12.2008 22:31
Czego Amerykanie szukają w Internecie?
Źródło zdjęć: © Jupiterimages

2/3 internautów w Stanach Zjednoczonych korzysta z Sieci wyłącznie, aby sprawdzić skrzynkę e-mail, a zaledwie połowa szuka w niej bieżących informacji. Jak się okazuje, Amerykanie są "zwykłymi" użytkownikami. "Wykorzystywanie Internetu zazwyczaj związane jest z pozycją społeczną i charakterem wykonywanej pracy" - mówi PC World socjolog Ireneusz Kupidurski.

"MRI's Fall 2008 Survey of the American Consumer" to badanie postaw konsumenckich społeczeństwa amerykańskiego. Dokładnie analizuje z jakich usług w ciągu ostatnich 30 dni najchętniej respondenci korzystali.

Na tle zeszłorocznych wyników widać niemałe różnice. Od 2005 roku Amerykanie zdecydowanie zmieniają swoje nawyki korzystania z Sieci. Ma to związek z rozbudową łączy szerokopasmowych dzięki którym chętniej ściągają programy telewizyjne lub oglądają filmy video.

"Wykorzystywanie Internetu zazwyczaj związane jest z pozycją społeczną i charakterem wykonywanej pracy. Byłoby dosyć dziwne, gdyby zwykły pracownik śledził notowania na giełdzie, a makler wyniki drużyn piłkarskich. Owszem, to też jest możliwe, jednak przy badaniach w skali makro nie ma to najmniejszego znaczenia" - mówi PC World socjolog zmian społecznych Ireneusz Kupidurski.

Dokładnie 74,2% Amerykanów wykorzystuje Internet do sprawdzenia swojej poczty e-mail, a jedynie 46% za jego pomocą szuka bieżących informacji z kraju i ze świata. Ponadto 39,6% z nich drogą on-line dokonuje opłaty rachunków, a 37% prowadzi rozmowy za pomocą komunikatorów internetowych. Na samym końcu zestawienia plasuje się ściąganie programów telewizyjnych (3,2%) i korzystanie z telefonii internetowej (4%).

Stany Zjednoczone posiadają ponad 223 miliony użytkowników Sieci, którzy korzystają z blisko 83 miliona szerokopasmowych łącz internetowych. Mimo, że są to ogromne możliwości, to sposób wykorzystywania Internetu jak widać nie jest "szczególny".

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)