Coraz więcej reklam wideo. Facebook i YouTube będą nimi wkrótce zasypane

Trwa boom reklamowy. Firmy wydają na promocję coraz więcej, a najbardziej inwestować będą w promocję przez materiały wideo. Trzeba się spodziewać, że z miesiąca na miesiąc będzie ich w sieci coraz więcej. Już teraz w Polsce najbardziej rosną wydatki marketingowe właśnie na mobile i wideo - ich udział w rynku sięga odpowiednio 35% i 21% - wynika z najnowszego raportu Interaktywnie.com, portalu branżowego dla marketerów.

Coraz więcej reklam wideo
Źródło zdjęć: © Materiał prasowy

Raport w pdf można pobrać tutaj.

Wzrosty te są ściśle skorelowane z obserwowanym na całym świecie boomem na reklamę w social mediach. Wydatki na wideo w tego typu serwisach mogą rosnąć w tempie 18% i 17% rocznie w okresie 2018-2021. Wideo przyspieszy m.in. dzięki coraz większej prędkości przesyłania danych - czytamy w raporcie pt. "Reklama w internecie".

A jak social media, to głównie YouTube (grupa Google) i Facebook. To tam trafiają największe budżety, pojawiają się coraz to nowe formaty, ale i kryją się największe niebezpieczeństwa. Obie firmy borykają z oskarżeniami o to, że nie chcą, bądź nie potrafią, zapewnić reklamującym się tam markom odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa; obie bronią się podobnie. I faktycznie przy tak ogromnej liczbie użytkowników i nowych treści, ich skuteczne monitorowanie jest arcytrudne.

YouTube koncentruje więc na ulepszaniu narzędzi marketingowych. W listopadzie 2018 roku trafiły tam nawet kampanie zakupowe.

Prognozy dla rynku reklamowego też są obiecujące. Wydatki na reklamę w 2020 roku zwiększą się na świecie o 4,3%. Wzrosną także jednak ceny - o 6,1%. W Polsce dynamika wzrostu rynku reklamowego rok-do-roku widocznie wyhamowała względem 2018. Należy jednak pamiętać, że zeszły rok, kiedy rynek reklamowy w naszym kraju zanotował wzrost aż o 7,7%, był rekordowy na przestrzeni ostatnich 10 lat.

Telewizja pozostanie medium dominującym, ale to wydatki na reklamę online będą rosnąć najszybciej.
Choć od 2010 roku wydatki na reklamę konsekwentnie rosły średnio o 5,1% rocznie, to w odniesieniu do wielkości widowni komercyjnej obserwujemy tendencję odwrotną. Swoich odbiorców jako pierwsza zaczęła tracić prasa.
W tej chwili spadek widowni komercyjnej dotyczy także telewizji, której odbiorcy odwracają się w kierunku platform wideo, takich jak Netflix, Amazon Prime Video, HBO czy Disney+.

Więcej w raporcie "Reklama w internecie 2019".

Wybrane dla Ciebie
Rosjanie chcieli pokonać Ukraińców. Znów strącili własny śmigłowiec
Rosjanie chcieli pokonać Ukraińców. Znów strącili własny śmigłowiec
Nowa broń Rosjan. Nagranie promocyjne ujawnia wady
Nowa broń Rosjan. Nagranie promocyjne ujawnia wady
Nowa broń Pekinu. Kiedyś ta maszyna korzystała z ukraińskich silników
Nowa broń Pekinu. Kiedyś ta maszyna korzystała z ukraińskich silników
Zajrzeli w atmosferę egzoplanety. Ależ gorąco!
Zajrzeli w atmosferę egzoplanety. Ależ gorąco!
Czołgi K2PL ze Śląska. Transfer technologii podpisany
Czołgi K2PL ze Śląska. Transfer technologii podpisany
Zdjęcia ujawniły prawdę. Rosjanie robią to w obwodzie kurskim
Zdjęcia ujawniły prawdę. Rosjanie robią to w obwodzie kurskim
Wlecieli w oko cyklonu. Zastała ich oczekiwana cisza
Wlecieli w oko cyklonu. Zastała ich oczekiwana cisza
Co zabijało żołnierzy Napoleona podczas odwrotu z Rosji? Są nowe poszlaki
Co zabijało żołnierzy Napoleona podczas odwrotu z Rosji? Są nowe poszlaki
Umieszczą pociski na orbicie okołoziemskiej. Pierwsze już w 2026 roku
Umieszczą pociski na orbicie okołoziemskiej. Pierwsze już w 2026 roku
Groźniejsze niż pociski balistyczne. Są ogromnym problemem Ukraińców
Groźniejsze niż pociski balistyczne. Są ogromnym problemem Ukraińców
Największy okręt wojenny świata. USS Gerald R. Ford to więcej niż pływające lotnisko
Największy okręt wojenny świata. USS Gerald R. Ford to więcej niż pływające lotnisko
Bolesna strata Rosjan. Stracili lepszy wariant systemu S-300
Bolesna strata Rosjan. Stracili lepszy wariant systemu S-300
ZANIM WYJDZIESZ... NIE PRZEGAP TEGO, CO CZYTAJĄ INNI! 👇