Coraz więcej reklam wideo. Facebook i YouTube będą nimi wkrótce zasypane

Trwa boom reklamowy. Firmy wydają na promocję coraz więcej, a najbardziej inwestować będą w promocję przez materiały wideo. Trzeba się spodziewać, że z miesiąca na miesiąc będzie ich w sieci coraz więcej. Już teraz w Polsce najbardziej rosną wydatki marketingowe właśnie na mobile i wideo - ich udział w rynku sięga odpowiednio 35% i 21% - wynika z najnowszego raportu Interaktywnie.com, portalu branżowego dla marketerów.

Coraz więcej reklam wideo
Źródło zdjęć: © Materiał prasowy

Raport w pdf można pobrać tutaj.

Wzrosty te są ściśle skorelowane z obserwowanym na całym świecie boomem na reklamę w social mediach. Wydatki na wideo w tego typu serwisach mogą rosnąć w tempie 18% i 17% rocznie w okresie 2018-2021. Wideo przyspieszy m.in. dzięki coraz większej prędkości przesyłania danych - czytamy w raporcie pt. "Reklama w internecie".

A jak social media, to głównie YouTube (grupa Google) i Facebook. To tam trafiają największe budżety, pojawiają się coraz to nowe formaty, ale i kryją się największe niebezpieczeństwa. Obie firmy borykają z oskarżeniami o to, że nie chcą, bądź nie potrafią, zapewnić reklamującym się tam markom odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa; obie bronią się podobnie. I faktycznie przy tak ogromnej liczbie użytkowników i nowych treści, ich skuteczne monitorowanie jest arcytrudne.

YouTube koncentruje więc na ulepszaniu narzędzi marketingowych. W listopadzie 2018 roku trafiły tam nawet kampanie zakupowe.

Prognozy dla rynku reklamowego też są obiecujące. Wydatki na reklamę w 2020 roku zwiększą się na świecie o 4,3%. Wzrosną także jednak ceny - o 6,1%. W Polsce dynamika wzrostu rynku reklamowego rok-do-roku widocznie wyhamowała względem 2018. Należy jednak pamiętać, że zeszły rok, kiedy rynek reklamowy w naszym kraju zanotował wzrost aż o 7,7%, był rekordowy na przestrzeni ostatnich 10 lat.

Telewizja pozostanie medium dominującym, ale to wydatki na reklamę online będą rosnąć najszybciej.
Choć od 2010 roku wydatki na reklamę konsekwentnie rosły średnio o 5,1% rocznie, to w odniesieniu do wielkości widowni komercyjnej obserwujemy tendencję odwrotną. Swoich odbiorców jako pierwsza zaczęła tracić prasa.
W tej chwili spadek widowni komercyjnej dotyczy także telewizji, której odbiorcy odwracają się w kierunku platform wideo, takich jak Netflix, Amazon Prime Video, HBO czy Disney+.

Więcej w raporcie "Reklama w internecie 2019".

Wybrane dla Ciebie
Wysłali go w kosmos. Jest niezniszczalny i przeżył
Wysłali go w kosmos. Jest niezniszczalny i przeżył
Ludzkość w tym miejscu ewoluuje. Przez warunki do życia
Ludzkość w tym miejscu ewoluuje. Przez warunki do życia
Chemiczna zagadka sprzed lat. Wreszcie została rozwiązana
Chemiczna zagadka sprzed lat. Wreszcie została rozwiązana
Pomogą Ukrainie. Ale oczekują czegoś w zamian
Pomogą Ukrainie. Ale oczekują czegoś w zamian
F-35 spotkał się z Su-57. Zwycięzcy nie wyłoniono
F-35 spotkał się z Su-57. Zwycięzcy nie wyłoniono
Kontynenty wciąż się oddzielają. Naukowcy myśleli, że przestały
Kontynenty wciąż się oddzielają. Naukowcy myśleli, że przestały
Nowy użytkownik F-35? Były wiceprezydent USA nie kryje obaw
Nowy użytkownik F-35? Były wiceprezydent USA nie kryje obaw
Military Mobility Package. Ile dni zajmie NATO przerzucenie wojsk do Polski?
Military Mobility Package. Ile dni zajmie NATO przerzucenie wojsk do Polski?
Pradawna czarna dziura. Powstała tylko 600 mln lat po Wielkim Wybuchu
Pradawna czarna dziura. Powstała tylko 600 mln lat po Wielkim Wybuchu
"Skoszą Rosjan równo z trawą". Już jadą do Ukrainy
"Skoszą Rosjan równo z trawą". Już jadą do Ukrainy
Koreański system Three-Axis. Jakie są korzyści dla naszego kraju?
Koreański system Three-Axis. Jakie są korzyści dla naszego kraju?
WP For Publishers. Kompleksowa oferta dla wydawców
WP For Publishers. Kompleksowa oferta dla wydawców
ZANIM WYJDZIESZ... NIE PRZEGAP TEGO, CO CZYTAJĄ INNI! 👇