Co trzydziesty użytkownik korzysta z tetheringu

Co trzydziesty użytkownik korzysta z tetheringu

Co trzydziesty użytkownik korzysta z tetheringu
Źródło zdjęć: © smjbpc / flickr.com / CC
30.11.2012 14:30

Konsumenci korzystający z tetheringu mają nawet do 20 razy większe zużycie danych, niż osoby niekorzystające z tej funkcji. Najczęściej połączenie udostępnniają użytkownicy Androidów i iPhone'a - wynika z raportu Mobility Report Ericssona.

Raport _ Mobility Report _ Ericssona wskazuje, że przeciętnie 3,5 proc. posiadaczy smarfonów z Androidem korzysta z tetheringu. Część operatorów zabrania korzystania z tej funkcji, blokując ją lub wprowadzając kary za jej użycie (głównie w Wielkiej Brytanii i USA). Operatorzy próbują w ten sposób nakłonić konsumentów do zakupu kilku pakietów danych do różnych urządzeń.

Najczęstszym występującym połączeniem podczas tetheringu jest udostępnianie internetu przez iPhone'y i telefony z Androidem dla mobilnych urządzeń PC. Ponad 1,5 proc. użytkowników korzysta ze wspomnianej kombinacji. Tethering pomiędzy urządzeniami opartymi o systemy Android i iOS jest rzadszy, ale wciąż zauważalny. Użytkownicy telefonów Blackberry i systemu Symbian również korzystają z tetheringu, choć w mniejszym wymiarze.

Z jednego smartfona można udostępniać internet do wielu różnych urządzeń w tym samym czasie. To powoduje, że konsumenci korzystający z tetheringu mają nawet do 20 razy większe zużycie danych, niż osoby niekorzystające z tej funkcji. Istotny jest również fakt, że z tetheringu korzystają zwykle osoby, które użytkują internet mobilny częściej niż przeciętnie. Raport wskazuje, że gdy nie uwzględniamy ruchu pochodzącego z tetheringu, to osoby te wciąż zużywają znacznie więcej danych niż przeciętny użytkownik.

_ - Tethering pokazuje, jak duże jest zainteresowanie konsumentów korzystaniem z internetu mobilnego na wielu urządzeniach. Przewidujemy, że w 2016 roku ponad 25 proc. światowej populacji będzie posiadało co najmniej dwa urządzenia mobilne. Przed operatorami stoi więc spore wyzwanie, by zarówno za pomocą sprawnej infrastruktury, jak i dostosowanej oferty, zapewnić użytkownikom możliwość korzystania z internetu na dowolnym sprzęcie _ - powiedziała Katarzyna Pąk, dyrektor działu komunikacji marketingowej w Ericssonie.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (23)