Chińczycy twierdzą, że mogli wykryć oznaki obcych cywilizacji

Chińczycy twierdzą, że mogli wykryć oznaki obcych cywilizacji

Chińczycy mówią o podejrzanych sygnałach
Źródło zdjęć: © Getty Images | 2021 China News Service
Adam Gaafar
15.06.2022 11:43

Chińczycy twierdzą, że ich ogromny teleskop Sky Eye mógł odebrać sygnały pochodzące od obcych cywilizacji – przekazała agencja Bloomberg. Raport o odkryciu pojawił się na łamach rządowej chińskiej gazety "Science and Technology Daily", ale potem usunięto go ze strony internetowej tego medium.

W raporcie można było przeczytać, że sygnały elektromagnetyczne wąskiego pasma, które zostały wykryte przez Sky Eye – największy na świecie radioteleskop – różnią się od tych uchwyconych wcześniej. W komunikacie powołano się na Zhanga Tonjie, głównego badacza z zespołu ds. poszukiwań cywilizacji pozaziemskich, który miał przekazać, że naukowcy dalej analizują odkrycie.

Nie wiadomo, dlaczego informacje na ten temat zostały usunięte ze strony internetowej "Science and Technology Daily", oficjalnej gazety chińskiego ministerstwa nauki i technologii. Doniesienia o potencjalnych sygnałach od cywilizacji pozaziemskich zdołały jednak zyskać popularność w sieci społecznościowej Weibo oraz zostały przekazane przez inne redakcje, w tym chińskie media państwowe.

Teleskop do poszukiwania życia pozaziemskiego

Teleskop Sky Eye ma średnicę 500 metrów i znajduje się południowo-zachodniej prowincji Kuejczou. We wrześniu 2020 r. urządzenie oficjalnie rozpoczęło poszukiwania życia pozaziemskiego. Według Zhanga Tonjie zespół badaczy wykrył dwa podejrzane sygnały w 2020 r. podczas przetwarzania danych zebranych w 2019 r. Następny podejrzany sygnał został wykryty w 2022 r. podczas obserwacji dot. egzoplanet.

Tonje zaznaczył, że teleskop Sky Eye jest niezwykle czuły na odbiór sygnałów wąskiego pasma i odgrywa kluczową rolę w poszukiwaniach obcych cywilizacji. Dodał, że podejrzane sygnały mogą być jednak równie dobrze zakłóceniami radiowymi i wymagają dalszych badań.

Adam Gaafar, dziennikarz Wirtualnej Polskie