Canal+ Cyfrowy ukarany przez UOKiK
Kampania reklamująca ofertę spółki Canal+ Cyfrowy wprowadzała konsumentów w błąd. Spółka odwołała się od decyzji UOKiK.
UOKiK ustalił, że kampania reklamowa wprowadzała w błąd, ponieważ z promocji nie mogli skorzystać konsumenci, którzy wykupili najtańszy pakiet kanałów telewizyjnych oferowanych przez spółkę.
W lutym 201. roku Urząd wszczął przeciw Canal+ Cyfrowy postępowanie. Wątpliwości Prezes UOKiK wzbudziły telewizyjne spoty oraz ulotki dostępne w punktach dystrybucyjnych firmy. W materiałach informowano o akcji promocyjnej, w ramach której wszystkim obiecywano m.in. bezpłatny dostęp do kanałów Canal+ i HBO.
Za stosowanie praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów UOKiK nałożył na przedsiębiorcę 23. tys. 266 zł kary. Decyzja nie jest prawomocna, przedsiębiorca może odwołać się do sądu.
P.o. dyrektora ds. PR Canal+ Cyfrowy Michał Stryjecki poinformował PAP, że spółka odwołała się od decyzji UOKiK. "Postępowanie trwa, do czasu jego zakończenia nie komentujemy tej sprawy" - zaznaczył.