Będzie standard badania radia w sieci?

Będzie standard badania radia w sieci?

Będzie standard badania radia w sieci?
Źródło zdjęć: © bing.com
13.07.2009 16:30, aktualizacja: 14.07.2009 10:39

Przedstawiciele rynku radiowego powołali do życia Inicjatywę na Rzecz Badania Radia w Internecie (IRBRI), która zapoczątkować ma prace nad stworzeniem standardu pomiaru radia w sieci. Wiele wskazuje na to, że marcowy list otwarty o jakości badania radia on-line autorstwa GG Network przyniósł konkretne rezultaty.

W spotkaniu, efektem którego jest powstanie Inicjatywy na Rzecz Badania Radia w Internecie (IRBRI) udział wzięli przedstawiciele Komitetu Badań Radiowych: Agora - Grupa Radiowa (Złote Przeboje, Roxy, TOK FM, TUBA), Grupa Bauer (RMF FM, RMF MAXXX, RMF Classic, Miasto Muzyki), Grupa Eurozet (Radio Zet, Chilli Zet, Planeta FM, Antyradio, Radio Plus)
, Grupa Time (ESKA, Eska Rock, Vox FM, Wawa, Fabryka Muzy) oraz GG Network (Open FM) i PBI. Uczestnicy spotkania deklarują jednak, że IRBRI otwarta jest dla wszystkich innych uczestników rynku radiowego, nadających zarówno w eterze, jak i poprzez www.

Projekt IRBRI ma się zająć relizacją następujących zadań: zdefiniowania potrzeb polskiego rynku, wyboru odpowiedniej metody badawczej wg której badanie radia w internecie ma być realizowane (Megapanel PBI/Gemius czy RadioTrack), a w następnej kolejności dokonaniem analizy metodologii pomiaru radia w internecie, oferowanej przez firmy badawcze. Przegląd umożliwi stworzenie short-listy, z której IRBRI wyłonić ma najlepszą ofertę. Ona stanowić ma standardowe narzędzie pomiaru popolarności radia on-line.

Obraz
© (fot. Jupiterimages)

Metodologia badania radia w internecie oraz plany związane z jego rozwojem na polskim rynku zostaną omówione podczas specjalnej konferencji - ustalono na założycielskim spotkaniu Inicjatywy.

Problem dotyczący konieczności wypracowania standardu badania popularności radia w internecie wypłynął wyraźnie w marcu 200. r. po głośnym proteście przedstawicieli GG Network (właściciela internetowej stacji Open FM). Rozesłany wówczas do mediów list otwarty GG Network, który miał na celu rozpoczęcie "jawnej, publicznej i rzetelnej dyskusji na temat jakości badań rynku radia internetowego" niejako zmusił innych graczy rynku oraz spółkę PBI do zaprezentowania swego stanowiska i zadeklarowania chęci zmian w tym obszarze.

Źródło artykułu:internetstandard.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (6)