Bang & Olufsen przy komputerku
14.08.2007 13:53, aktual.: 14.08.2007 14:10
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Bang & Olufsen, firma znana dotychczas ze produkcji
wysokiej klasy sprzętu audio/video wchodzi szturmem na rynek
multimediów komputerowych
W ślad za takimi producentami jak Harman-Kardon/JBL czy Klipsch, firma B&O zaprezentowała swoją koncepcję aktywnych głośników multimedialnych. Zestaw BeoLab 3 bije na głowę wszystko co zaprezentowali do tej pory konkurenci. Każda kolumna BeoLab 3 została wyposażona w dwa wzmacniacze zasilające osobno głośniki nisko i wysokotonowy. Wzmacniacze wykonane w technologii ICEpower pracują w klasie D i są w stanie dostarczyć do 125W mocy. A wszystko zamknięte w niewielkiej (16.2 x 13.5 x 22.3 cm) obudowie.
Obudowa głośnika niskotonowego, to rzadko stosowane rozwiązanie obudowy zamkniętej z membrana bierną. Taka konstrukcja pozwala ma wykorzystanie energii tylnej ściany membrany głośnika. Głośnik i membrana bierna są umieszczone dwóch ściankach obudowy. To w połączeniu z specjalnie zaprojektowana soczewką akustyczna głośnika wysokotonowego pozwala na reprodukcje dźwięku pod bardzo szerokim kątem, dochodzącym do 180 stopni.
Cały zestaw zaprojektowano tak, by mógł pracować poprawnie zarówno na podstawce, jako zestaw podłogowy, powieszone na ścianie lub położone na regale.
Pasmo przenoszenia 50-20 000Hz można rozszerzyć od dołu dzięki możliwości podłączenia subwoofera z serii BeoLab 5.
Cena BeoLab 3 nie jest wygórowana, jak na sprzęt B&O. To jedynie 3200 dolarów.