Bang & Olufsen przy komputerku

Bang & Olufsen przy komputerku
Źródło zdjęć: © B&O

14.08.2007 13:53, aktual.: 14.08.2007 14:10

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Bang & Olufsen, firma znana dotychczas ze produkcji
wysokiej klasy sprzętu audio/video wchodzi szturmem na rynek
multimediów komputerowych

W ślad za takimi producentami jak Harman-Kardon/JBL czy Klipsch, firma B&O zaprezentowała swoją koncepcję aktywnych głośników multimedialnych. Zestaw BeoLab 3 bije na głowę wszystko co zaprezentowali do tej pory konkurenci. Każda kolumna BeoLab 3 została wyposażona w dwa wzmacniacze zasilające osobno głośniki nisko i wysokotonowy. Wzmacniacze wykonane w technologii ICEpower pracują w klasie D i są w stanie dostarczyć do 125W mocy. A wszystko zamknięte w niewielkiej (16.2 x 13.5 x 22.3 cm) obudowie.

Obudowa głośnika niskotonowego, to rzadko stosowane rozwiązanie obudowy zamkniętej z membrana bierną. Taka konstrukcja pozwala ma wykorzystanie energii tylnej ściany membrany głośnika. Głośnik i membrana bierna są umieszczone dwóch ściankach obudowy. To w połączeniu z specjalnie zaprojektowana soczewką akustyczna głośnika wysokotonowego pozwala na reprodukcje dźwięku pod bardzo szerokim kątem, dochodzącym do 180 stopni.

Obraz
© soczewka akustyczna, Bang & Olufsen - BeoLab 3 (fot. B&O)

Cały zestaw zaprojektowano tak, by mógł pracować poprawnie zarówno na podstawce, jako zestaw podłogowy, powieszone na ścianie lub położone na regale.

Pasmo przenoszenia 50-20 000Hz można rozszerzyć od dołu dzięki możliwości podłączenia subwoofera z serii BeoLab 5.

Cena BeoLab 3 nie jest wygórowana, jak na sprzęt B&O. To jedynie 3200 dolarów.