90% polskich internautów ogląda filmy w sieci

Wśród badanych internautów 73% spotkało się z internetową reklamą wideo, którą uważają za bardziej interesującą niż inne reklamy online- wynika z badania przygotowanego przez Gemius na zlecenie domu mediowego Value Media.

90% polskich internautów ogląda filmy w sieci

90% badanych miało kontakt z materiałami wideo w internecie. Dominującym serwisem, na którym polscy internauci oglądają filmy jest YouTube. Wśród najchętniej odwiedzanych serwisów z materiałami wideo znalazły się również Wrzuta.pl, Onet.pl, tvn24.pl, Patrz.pl oraz video.google.pl.

Materiały filmowe w sieci znacznie częściej oglądają mężczyźni niż kobiety oraz osoby z grupy wiekowej 15-24 lata. Najpopularniejsze serwisy: YouTube.pl oraz Wrzuta.pl są najchętniej odwiedzane przez mężczyzn w wieku 15-24 lata.

Większość internautów ( 84% ) ogląda internetowe filmiki w domu. Ponadto 62% badanych ogląda materiały wideo wraz ze znajomymi, rodziną bądź przyjaciółmi. Najczęściej są one poświęcone rozrywce, humorowi ( 63% ), muzyce ( 54% ) lub informacjom ( 36% ).

Internauci nie tylko oglądają filmy, lecz także przesyłają znajomym linki do najciekawszych materiałów wideo. Natomiast 8% internautów samodzielnie umieszcza filmy w sieci. Ponadto zaledwie 8% respondentów korzysta z płatnych materiałów wideo. Co ciekawe, 64% internautów woli oglądać darmowe przekazy wideo, nawet jeśli pojawiają się w nich reklamy.

Jak czytamy w opracowaniu badania, zdaniem 62% respondentów długość filmu reklamowego nie powinna przekraczać 10 sekund. Internauci najczęściej zapamiętują w internecie reklamy wideo telefonii komórkowej ( 58% ), samochodów ( 57% ), usług finansowych ( 54% ), rozrywki ( muzyka, książki, film, itp. ) ( 50% ) oraz usług turystycznych ( 45% ). Zdaniem badanych najmniej reklam wideo, które widzieli było poświecone artykułom farmaceutycznym ( 18% ), produktom spożywczym ( 22% ) oraz kampaniom społecznym ( 24% ).

Reklamy w internecie oceniane są jednak jako gorszej jakości niż te telewizyjne. Dla ponad połowy respondentów reklamy wideo są irytujące. Pomimo tego są one uważane za bardziej pomysłowe, zrozumiałe i przekonujące do zakupu określonego produktu niż inne rodzaje reklamy internetowej.

_ - Zapis wideo w internecie jest jedną z najdynamiczniej rozwijających się form przekazu, także reklamowego, dlatego też postanowiliśmy zbadać kim są osoby konsumujące to medium i jaka jest percepcja odbioru wideo oraz reklamy wideo w internecie- _ tłumaczy Maciej Hutyra, managing director Value Media. _ - Poprzez badanie chcieliśmy w ten sposób zbadać potencjalną grupę odbiorców komunikacji reklamowej, ale także zebrać konkretne informacje, które pozwolą nam celniej przygotowywać rekomendacje działań zarówno dla naszych klientów, jak tez dla całej branży. _

Badanie ilościowe przeprowadziła w listopadzie 2007 r. firma badawcza Gemius SA na zlecenie domu mediowego Value Media.

Źródło artykułu: internetstandard.pl

Wybrane dla Ciebie

Tajemnica Słońca. To zjawisko może zniszczyć technologię na Ziemi
Tajemnica Słońca. To zjawisko może zniszczyć technologię na Ziemi
Polski astronauta wraca do Europy. Jego lot można śledzić na żywo
Polski astronauta wraca do Europy. Jego lot można śledzić na żywo
Ukraińcy zestrzelili drona Rosjan. Jego oznaczenie budzi niepokój
Ukraińcy zestrzelili drona Rosjan. Jego oznaczenie budzi niepokój
Marines kupują kluczowy system. Powinien też trafić do Wojska Polskiego
Marines kupują kluczowy system. Powinien też trafić do Wojska Polskiego
Dania finalizuje program CAVS. Zamówiła ponad setkę pojazdów
Dania finalizuje program CAVS. Zamówiła ponad setkę pojazdów
Nowy tajemniczy dron Rosjan. Wygląda jak irański, ale jest lepszy
Nowy tajemniczy dron Rosjan. Wygląda jak irański, ale jest lepszy
Droga do K3. Czołg przyszłości z Korei Południowej
Droga do K3. Czołg przyszłości z Korei Południowej
Rosjanin kpi ze sprzętu NATO. Tymczasem to rzadki pojazd Rosjan
Rosjanin kpi ze sprzętu NATO. Tymczasem to rzadki pojazd Rosjan
Japonia ustanawia nowy rekord prędkości internetu. To aż 125 000 Gb/s
Japonia ustanawia nowy rekord prędkości internetu. To aż 125 000 Gb/s
Trawa w uchu. Nowa moda wśród szympansów
Trawa w uchu. Nowa moda wśród szympansów
Nie dojdzie do kolizji. Naukowcy przeprowadzili symulacje
Nie dojdzie do kolizji. Naukowcy przeprowadzili symulacje
Odtworzyli przebiegunowanie Ziemi. Tak "brzmiała" nasza planeta 780 tys. lat temu
Odtworzyli przebiegunowanie Ziemi. Tak "brzmiała" nasza planeta 780 tys. lat temu