90% polskich internautów ogląda filmy w sieci

Strona główna90% polskich internautów ogląda filmy w sieci
30.11.2007 15:30
90% polskich internautów ogląda filmy w sieci

Wśród badanych internautów 73% spotkało się z internetową reklamą wideo, którą uważają za bardziej interesującą niż inne reklamy online- wynika z badania przygotowanego przez Gemius na zlecenie domu mediowego Value Media.

90% badanych miało kontakt z materiałami wideo w internecie. Dominującym serwisem, na którym polscy internauci oglądają filmy jest YouTube. Wśród najchętniej odwiedzanych serwisów z materiałami wideo znalazły się również Wrzuta.pl, Onet.pl, tvn24.pl, Patrz.pl oraz video.google.pl.

Materiały filmowe w sieci znacznie częściej oglądają mężczyźni niż kobiety oraz osoby z grupy wiekowej 15-24 lata. Najpopularniejsze serwisy: YouTube.pl oraz Wrzuta.pl są najchętniej odwiedzane przez mężczyzn w wieku 15-24 lata.

Większość internautów ( 84% ) ogląda internetowe filmiki w domu. Ponadto 62% badanych ogląda materiały wideo wraz ze znajomymi, rodziną bądź przyjaciółmi. Najczęściej są one poświęcone rozrywce, humorowi ( 63% ), muzyce ( 54% ) lub informacjom ( 36% ).

Internauci nie tylko oglądają filmy, lecz także przesyłają znajomym linki do najciekawszych materiałów wideo. Natomiast 8% internautów samodzielnie umieszcza filmy w sieci. Ponadto zaledwie 8% respondentów korzysta z płatnych materiałów wideo. Co ciekawe, 64% internautów woli oglądać darmowe przekazy wideo, nawet jeśli pojawiają się w nich reklamy.

Jak czytamy w opracowaniu badania, zdaniem 62% respondentów długość filmu reklamowego nie powinna przekraczać 10 sekund. Internauci najczęściej zapamiętują w internecie reklamy wideo telefonii komórkowej ( 58% ), samochodów ( 57% ), usług finansowych ( 54% ), rozrywki ( muzyka, książki, film, itp. ) ( 50% ) oraz usług turystycznych ( 45% ). Zdaniem badanych najmniej reklam wideo, które widzieli było poświecone artykułom farmaceutycznym ( 18% ), produktom spożywczym ( 22% ) oraz kampaniom społecznym ( 24% ).

Reklamy w internecie oceniane są jednak jako gorszej jakości niż te telewizyjne. Dla ponad połowy respondentów reklamy wideo są irytujące. Pomimo tego są one uważane za bardziej pomysłowe, zrozumiałe i przekonujące do zakupu określonego produktu niż inne rodzaje reklamy internetowej.

_ - Zapis wideo w internecie jest jedną z najdynamiczniej rozwijających się form przekazu, także reklamowego, dlatego też postanowiliśmy zbadać kim są osoby konsumujące to medium i jaka jest percepcja odbioru wideo oraz reklamy wideo w internecie- _ tłumaczy Maciej Hutyra, managing director Value Media. _ - Poprzez badanie chcieliśmy w ten sposób zbadać potencjalną grupę odbiorców komunikacji reklamowej, ale także zebrać konkretne informacje, które pozwolą nam celniej przygotowywać rekomendacje działań zarówno dla naszych klientów, jak tez dla całej branży. _

Badanie ilościowe przeprowadziła w listopadzie 2007 r. firma badawcza Gemius SA na zlecenie domu mediowego Value Media.

Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)