Jak wyłączyć pocztę głosową w Play? Poradnik
Poczta głosowa to zbytek, z którego w dobie SMS-ów, Messengera i innych komunikatorów mało kto korzysta, no chyba że jest biznesmenem prowadzącym trzy rozmowy telefoniczne jednocześnie. Poniżej podpowiadamy jak wyłączyć tę usługę w sieci Play.
23.02.2017 | aktual.: 23.02.2017 16:06
Korzystanie z poczty głosowej niewątpliwie potrafi być bardzo pomocne. Niestety tyle co pomaga, może również irytować – zwłaszcza osoby, które słyszą w słuchawce usłyszą znany, kobiecy głos „abonent jest niedostępny, po usłyszeniu sygnału pozostaw wiadomość”. Na szczęście jest na to sposób. Skoro większość użytkowników telefonów i tak nie odsłuchuje wiadomości nagranych na skrzynkę poczty głosowej, może warto ją wyłączyć, zwłaszcza, że połączenia z pocztą głosową do darmowych nie należą.
Poniżej znajdziecie poradnik jak poradzić sobie z wyłączeniem poczty głosowej w Play. Jednak zanim przejdziemy do szczegółów musimy ustalić z której z trzech wersji usługi korzystacie, bowiem każda z nich wyłączana jest nieco inaczej. Na szczęście każdy z rodzajów poczty głosowej wyłączany jest prostym kodem.
Jaką pocztę głosową w Play posiadasz?
Użytkownicy Play mogą korzystać z czterech sposobów odsłuchiwania wiadomości głosowych w Play. Pocztę głosową można odsłuchać w telefonie, za pomocą MMS-a, odebrać w e-mailu, a w końcu na aplikacji mobilnej. Jednak, żeby korzystać z każdego kanału należy wykupić usługę Poczta Głosowa PRO. Jest to usługa płatna – co miesiąc do rachunku doliczane są dwa złote.
Oprócz poczty głosowej PRO sieć Play przygotowało dla swoich abonentów Pocztę Głosową Standard oraz Pocztę Głosową Lite. Zasadniczą różnicą, w porównaniu do poczty PRO, jest fakt, że obie usługi są całkowicie darmowe. W przypadku poczty Standard użytkownik może odsłuchać nagrane wiadomości pod numerem telefonu* *200* lub 790 200 200. Jeśli natomiast posiadamy pocztę Lite, to informacje o nagranej informacji oraz samo nagranie otrzymujemy w formie MMS-a do odsłuchania.
Jak wyłączyć Pocztę Głosową w Play?
- Poczta głosowa PRO – aby wyłączyć usługę, na klawiaturze telefonu należy wpisać specjalny kod: 11152#, a następnie wybrać symbol słuchawki. Aby sprawdzić status usługi wybieramy kod: *115*3#
- Poczta głosowa Lite – aby wyłączyć usługę, na klawiaturze telefonu należy wpisać specjalny kod: 11144*2#, a następnie wybrać symbol słuchawki. Aby sprawdzić status usługi wybieramy kod: *11*144*3#
- Poczta głosowa Standard – aby wyłączyć usługę, na klawiaturze telefonu należy wpisać specjalny kod: 11156*2#, a następnie wybrać symbol słuchawki. Aby sprawdzić status usługi wybieramy kod: *11*56*3#
- Poczta głosowa na e-mail – aby wyłączyć usługę, na klawiaturze telefonu należy wpisać specjalny kod: 11192#, a następnie wybrać symbol słuchawki. Aby sprawdzić status usługi wybieramy kod: *119*3#
Uwaga! Jeśli korzystacie z poczty głosowej Lite, jej wyłączenie możliwe jest tylko w przypadku wcześniejszego wyłączenia poczty na e-mail bądź poczty PRO.
Jeśli żaden z wyżej wymienionych sposobów wyłączenia poczty głosowej w Play nie zadziałał, operator pozostawia nam jeszcze wyjście awaryjne. Aby wyłączyć usługę poczty głosowej zawsze możemy wybrać się do salony sieci Play i wyłączyć ją u konsultanta. Ewentualnie dzwoniąc do Biura Obsługi Klienta pod numerem* *500* lub 790 500 500.
Zobacz także Jak wyłączyc pocztę głosową w Orange