Zakupy spożywcze przez AliExpress. W Rosji otwiera się TMall
Alibaba Group jest zainteresowana ekspansją swoich usług i produktów na globalny rynek. W Chinach już od lat TMall działa z powodzeniem, Rosja przygotowuje się do pierwszych testów na tej platformie sprzedażowej.
05.07.2018 | aktual.: 05.07.2018 13:38
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Poinformowano o tym 30 czerwca w Moskwie podczas prezentacji Rurala Taobao. Przedstawione zostały na niej produkty chińskich producentów, które wkrótce udostępnione zostaną rosyjskim konsumentom. Wśród nich były m.in. owoce morza, chińska firma twierdzi, że jest to dopiero początek. Start sprzedaży rozpocznie się od towarów chińskich, niedługo potem rosyjscy producenci też pojawią się na stronie głównej TMall.
TMall z koncepcją "nowego retailu"
Amerykańska Alexa w swoim rankingu zamieściła TMall na 14. miejscu wśród najpopularniejszych na świecie serwisów sprzedażowych. Ciekawe jest, że Alibaba Group już od kilku lat zajmuje się sprzedażami zgodnie z koncepcją "nowego retailu". Łączy ona sprzedaż online i offline (w postaci sieci supermarketów Hema). Klient może zrobić zakupy w samym sklepie lub poprzez aplikację mobilną Alipay. Na razie nie wiadomo, czy Alibaba zamierza stworzyć podobną sieć w Rosji, ale wiadomo, że eksport produkcji nie będzie jednostronny. Ostatnie negocjacje dotyczą dostaw rosyjskich słodyczy i bakalii na rynek chiński.
Polska na TMall?
TMall został założony w 2008 roku, i w ciągu tych dziesięciu lat pozostawał serwisem przeznaczonym wyłącznie dla Chińczyków. Jest to azyl producencki dla wielu światowych marek, bo przecież chiński rynek konsumencki najszybciej rozwija się na świecie. Jednak dostać się na stronę TMall było zadaniem dość trudnym. Dziś Alibaba zdecydowała nie tylko o międzynarodowym rozszerzeniu swojego projektu, lecz także chce zapewnić import produkcji zagranicznej. Może to oznaczać, że niedługo podobne działy jak ten rosyjski, pojawią się też w Europie i na innych kontynentach świata. A więc polskich producentów może czekać łatwy sposób prezentowania swoich towarów na rynku chińskim.
źródło: www.rbc.ru, marcinnowak.natemat.pl