Wydatki reklamowe polskich telekomów w 2011 roku

Wydatki reklamowe polskich telekomów w 2011 roku
Źródło zdjęć: © SXC.hu

16.02.2012 12:20

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

W całym 2011 roku telekomy wydały na reklamę cennikowo 2,3 mld zł. Z tego ponad 7%, czyli 164 mln zł, przeznaczone było na reklamę radiową, ale najbardziej aktywni marketerzy w radiu lokowali nawet do 20% swoich budżetów reklamowych - wynika z Raportu AdBranch opublikowanego przez Komitet Badań Radiowych.

W całym 2011 roku telekomy wydały na reklamę cennikowo 2,3 mld zł. Z tego ponad 7%, czyli 164 mln zł, przeznaczone było na reklamę radiową, ale najbardziej aktywni marketerzy w radiu lokowali nawet do 20% swoich budżetów reklamowych - wynika z _ Raportu AdBranch _ opublikowanego przez Komitet Badań Radiowych.

Całkowite wydatki reklamowe telekomów w 2011 roku:
| Firma | Wydatki w 2011 roku w radiu | Udział radia w mediamiksie |
| --- | --- | --- |
| Centertel | 58,3 mln zł | 10,7% |
| PTC | 32,5 mln zł | 5,2% |
| Polkomtel | 31,6 mln zł | 6,0% |
| TP | 18,6 mln zł | 11,6% |
| Netia | 17,7 mln zł | 20% | Dane cennikowe netto bez rabatów (te mogą przekraczać 50%). Żródło: Kantar Media

Reklamy radiowe usług abonamentowych sieci komórkowych dla klientów indywidualnych kosztowały w 2011 roku telekomy blisko 40 mln zł i to one były najczęściej reklamowanym produktem telekomunikacyjnym w rozgłośniach.

| Firma | Wydatki reklamowe w 2011 roku |
| --- | --- |
| PTC | 630 mln zł |
| Centertel | 544 mln zł |
| Polkomtel | 529 mln zł |
| P4 | 335 mln zł |
| TP | 161 mln zł |
| Netia | 88 mln zł | Dane cennikowe netto bez rabatów (te mogą przekraczać 50%). Żródło: Kantar Media

Centertel wydał w 201. roku w radiu na promocję marki Orange 28,8 mln zł, Orange dla Firm - 16 mln zł, a Orange Go, Orange Music i Orange Pop - 13,4 mln zł. PTC najwięcej wydała w na promocję marki T-Mobile (11,4 mln zł), co wiązało się z rebrandingiem. Na promocję marki Heyah w radiu przeznaczono 5,3 mln zł, a T-Mobile na Kartę - 4,6 mln zł. Natomiast Polkomtel najwięcej, bo 15 mln zł, przeznaczył na reklamę Plus dla Firm. Radiowa promocja Plus Mix kosztowała 7,8 mln zł, a marki Plus - 4,9 mln zł.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)