Wszechświat nawet dziesięć razy większy niż wcześniej szacowano

Źródło zdjęć: © WP.PL | NASA
Adam Bednarek
18.01.2017 15:11, aktualizacja: 18.01.2017 15:32

Naukowcy dokonali nieco dokładniejszych obliczeń i dzięki temu wiemy, że galaktyk jest znacznie więcej niż dotychczas sądzono.

Astronomowie od dawna próbują dociec, ile galaktyk znajduje się w “obserwowalnym Wszechświecie”. Czyli tej części kosmosu, z której światło miało czas, aby do nas dotrzeć. Dotychczasowe wyliczenia zakładały, że szacowana liczba to 100 – 200 miliardów galaktyk. Jak udało się naukowcom ustalić, jest ich nieco więcej...

Międzynarodowy zespół astronomów pracujący pod kierownictwem Christophera Conscelice, profesora astrofizyki na Uniwersytecie w Nottingham, odkrył, że Wszechświat zawiera co najmniej 2 biliony galaktyk - pisze portal pulskosmosu.pl.

Jak doliczono się tak dużej liczby?

_Zespół profesora Conselice następnie przekształcił wąskie zdjęcia głębokiego kosmosu wykonane za pomocą teleskopów z całego świata oraz Kosmicznego Teleskopu Hubble’a w trójwymiarowe mapy. Z kolei tak powstałe mapy pozwoliły obliczyć gęstość galaktyk oraz objętość każdego z niewielkich obszarów przestrzeni kosmicznej. To właśnie ta mrówcza praca pozwoliła nam oszacować jak wiele galaktyk pominęliśmy – to trochę takie wykopaliska archeologiczne na dużą skalę _- czytamy w serwisie.

Dalsze odkrycia dopiero przed nami. Naukowcy czekają na lepsze i dokładniejsze teleskopy.