Trwa ładowanie...
holderName

Uwaga na nowe oszustwo. Santander Bank Polska ostrzega klientów

Santander Bank Polska ostrzega klientów przed fałszywymi SMS-ami. - Przestępcy wykorzystują kilka scenariuszy ataku - alarmuje bank w specjalnym komunikacie. Jak nie paść ofiarą oszustwa?
Głosuj
Głosuj
Podziel się
Opinie
Santander Bank Polska ostrzega klientów przed oszustami
Santander Bank Polska ostrzega klientów przed oszustami (Shutterstock.com)
holderName

Santander Bank Polska ostrzega klientów przed przestępcami podszywającymi się pod bank.

- Przestępcy wysyłają klientom SMS-y z fałszywą informacją. Proszą w nich o wykonanie opłaty - możemy przeczytać w specjalnym ostrzeżeniu, które opublikował na swojej stronie internetowej Santander Bank Polska.

Link, który znajduje się w takiej wiadomości, natychmiast przekierowuje do fałszywej strony płatności.

Czytaj także: Oszustwo na Allegro. Przestępcy podszywają się pod serwis

holderName

Bank alarmuje: jest kilka scenariuszy ataku

Na swojej stronie internetowej, Santander Bank Polska wymienia w jaki sposób oszuści najczęściej atakują swoje ofiary.

Oto kilka scenariuszy ataków:

  • konieczność dopłaty do kuriera, bo paczka jest za ciężka
  • nadawcą jest komornik, który informuje o zadłużeniu na kilka złotych
  • potrzeba uregulowania zaległości na portalu aukcyjnym, aby Twoje ogłoszenie nie znikło
  • informacja o zablokowanym dostępie do bankowości elektronicznej
holderName

- Podobnych schematów jest jeszcze więcej i wciąż powstają nowe. Wystarczy jedno nieprzemyślane kliknięcie w nieznany link, aby ułatwić przestępcom dostęp do Twojego rachunku bankowego - czytamy na stronie banku.

Santander Bank publikuje też przykładową treść fałszywej wiadomości.

Bank ostrzega przed fałszywymi SMS-ami Materiał prasowy
Bank ostrzega przed fałszywymi SMS-ami (Materiał prasowy, Fot: Santander Bank Polska)

Jak uchronić się przed atakiem?

Na stronie możemy znaleźć wskazówki, które powinny pomóc nam uchronić się przed atakami przestępców. Co zrobić aby nie paść ofiarą oszustwa?

holderName

Oto instrukcja, którą możemy znaleźć na stronie internetowej:

  • Uważnie czytaj wszystkie wiadomości oraz treści smsKodów!
  • Nasz bank nigdy w mailach i SMSach nie przekierowuje do stron logowania do bankowości elektronicznej
  • W każdym przypadku sprawdzaj, czy strona, na której wpisujesz NIK i hasło jest jedną z domen bankowych: centrum24.pl lub ibiznes24.pl

Santander Bank Polska przypomina również, że w razie jakichkolwiek wątpliwości prosi o natychmiastowy kontakt telefoniczny lub w placówce.

Zobacz także: Awarie banków w Polsce. Klienci z problemami przez cały dzień

holderName

Podziel się opinią

Share
holderName
holderName
Więcej tematów