UOKiK: reklamy firm telekomunikacyjnych wprowadzają w błąd

UOKiK: reklamy firm telekomunikacyjnych wprowadzają w błąd
Źródło zdjęć: © WP.PL

08.10.2019 13:05

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

UOKiK zaapelował do 10 największych operatorów telekomunikacyjnych w kraju o zmianę sposobu prezentacji ofert w przekazie reklamowym. - Konsument powinien otrzymywać jasną i czytelną informację o cenie - tłumaczy prezes, Marek Niechciał.

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów jest zdania, że podawanie ceny rabatowej jako standardowej jest wprowadzaniem konsumentów w błąd. Prezes UOKiK wystosował apel do dziesięciu operatorów telekomunikacyjnych o podawanie rzetelnych informacji na temat rzeczywistej ceny usług.

UOKiK zaapelował, aby firmy zmieniły sposób prezentowania cen w materiałach reklamowych, na stronach internetowych lub w rozmowach sprzedażowych. Operatorzy mają czas do końca roku, aby dostosować się do tych zaleceń.

Według urzędu, materiały reklamowe powinny prezentować podstawową cenę usługi, a przy zawieraniu umowy firmy powinny także informować konsumentów, że nieudzielenie określonych zgód lub ich wycofanie może się wiązać z wyższymi opłatami.

- Konsument powinien już w przekazie marketingowym otrzymywać jasną i czytelną informację o cenie. Musi być świadomy warunków usługi, bez konieczności szukania informacji, dlatego przedsiębiorcy telekomunikacyjni powinni prezentować ceny podstawowe. Jeśli będą podawali również cenę po rabacie, powinni jasno o tym poinformować – mówi cytowany w komunikacie urzędu Marek Niechciał, prezes UOKiK.

Apel do największych operatorów

O zmiany w sposobie prezentowania cen w materiałach reklamowych, UOKiK zaapelował do 10 największych operatorów telekomunikacyjnych w kraju. Na liście adresatów znalazły się następujące firmy:

  • Cyfrowy Polsat,
  • ITI Neovision,
  • Multimedia Polska,
  • Netia,
  • Orange,
  • P4 (operator sieci Play),
  • Polkomtel (operator sieci Plus),
  • T-Mobile,
  • UPC,
  • Vectra.

- Liczymy na to, że przedsiębiorcy pozytywnie odpowiedzą na nasz apel i zmienią sposób prezentowania cen. Skorzystają na tym konsumenci, którzy będą od początku jasno informowani, kiedy i za co zapłacą. Ważne jest, żeby każdy miał rzetelną informację o warunkach oferty. Jeśli firmy telekomunikacyjne nie dostosują się do naszych oczekiwań w wyznaczonym terminie, podejmiemy decyzję o wszczęciu postępowań. Mogą się one zakończyć karą nawet do 10 procent rocznego obrotu - powiedział Tomasz Chróstny, wiceprezes UOKiK.

Urząd wysłał listy do firm i dał im czas do 31 grudnia 2019 r. na dostosowanie się do zaleceń.

wiadomościuokikt-mobile
Komentarze (0)