UOKiK: reklamy firm telekomunikacyjnych wprowadzają w błąd

UOKiK zaapelował do 10 największych operatorów telekomunikacyjnych w kraju o zmianę sposobu prezentacji ofert w przekazie reklamowym. - Konsument powinien otrzymywać jasną i czytelną informację o cenie - tłumaczy prezes, Marek Niechciał.

UOKiK apeluje do największych operatorów telekomunikacyjnych w kraju
Źródło zdjęć: © WP.PL

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów jest zdania, że podawanie ceny rabatowej jako standardowej jest wprowadzaniem konsumentów w błąd. Prezes UOKiK wystosował apel do dziesięciu operatorów telekomunikacyjnych o podawanie rzetelnych informacji na temat rzeczywistej ceny usług.

UOKiK zaapelował, aby firmy zmieniły sposób prezentowania cen w materiałach reklamowych, na stronach internetowych lub w rozmowach sprzedażowych. Operatorzy mają czas do końca roku, aby dostosować się do tych zaleceń.

Według urzędu, materiały reklamowe powinny prezentować podstawową cenę usługi, a przy zawieraniu umowy firmy powinny także informować konsumentów, że nieudzielenie określonych zgód lub ich wycofanie może się wiązać z wyższymi opłatami.

- Konsument powinien już w przekazie marketingowym otrzymywać jasną i czytelną informację o cenie. Musi być świadomy warunków usługi, bez konieczności szukania informacji, dlatego przedsiębiorcy telekomunikacyjni powinni prezentować ceny podstawowe. Jeśli będą podawali również cenę po rabacie, powinni jasno o tym poinformować – mówi cytowany w komunikacie urzędu Marek Niechciał, prezes UOKiK.

Apel do największych operatorów

O zmiany w sposobie prezentowania cen w materiałach reklamowych, UOKiK zaapelował do 10 największych operatorów telekomunikacyjnych w kraju. Na liście adresatów znalazły się następujące firmy:

  • Cyfrowy Polsat,
  • ITI Neovision,
  • Multimedia Polska,
  • Netia,
  • Orange,
  • P4 (operator sieci Play),
  • Polkomtel (operator sieci Plus),
  • T-Mobile,
  • UPC,
  • Vectra.

- Liczymy na to, że przedsiębiorcy pozytywnie odpowiedzą na nasz apel i zmienią sposób prezentowania cen. Skorzystają na tym konsumenci, którzy będą od początku jasno informowani, kiedy i za co zapłacą. Ważne jest, żeby każdy miał rzetelną informację o warunkach oferty. Jeśli firmy telekomunikacyjne nie dostosują się do naszych oczekiwań w wyznaczonym terminie, podejmiemy decyzję o wszczęciu postępowań. Mogą się one zakończyć karą nawet do 10 procent rocznego obrotu - powiedział Tomasz Chróstny, wiceprezes UOKiK.

Urząd wysłał listy do firm i dał im czas do 31 grudnia 2019 r. na dostosowanie się do zaleceń.

Wybrane dla Ciebie

Co oznacza litera "H" w imieniu Jezusa? Nie każdy o tym wie
Co oznacza litera "H" w imieniu Jezusa? Nie każdy o tym wie
Polska wstrzymuje zakup rakiet. Zabrakło na nie pieniędzy?
Polska wstrzymuje zakup rakiet. Zabrakło na nie pieniędzy?
60-letnia zagadka może mieć rozwiązanie. Wszystko przez czarne dziury
60-letnia zagadka może mieć rozwiązanie. Wszystko przez czarne dziury
Zbłąkana planeta. Zorze podgrzewają jej atmosferę
Zbłąkana planeta. Zorze podgrzewają jej atmosferę
Wiedziałeś, że dinozaury wciąż istnieją? Nawet robimy z nich rosół
Wiedziałeś, że dinozaury wciąż istnieją? Nawet robimy z nich rosół
Rozważają przekazanie Tomahawków Ukrainie. Jest reakcja Kremla
Rozważają przekazanie Tomahawków Ukrainie. Jest reakcja Kremla
Rosyjski okręt na Morzu Śródziemnym. Doznał bardzo poważnej awarii
Rosyjski okręt na Morzu Śródziemnym. Doznał bardzo poważnej awarii
Wysycha w rekordowym tempie. Będzie mieć opłakane skutki dla świata
Wysycha w rekordowym tempie. Będzie mieć opłakane skutki dla świata
Bezsenność i demencja. Brak snu przyspiesza zmiany w mózgu
Bezsenność i demencja. Brak snu przyspiesza zmiany w mózgu
Newa SC na straży polskiego nieba. Wojsko pokazało zdjęcia
Newa SC na straży polskiego nieba. Wojsko pokazało zdjęcia
Polsko-szwedzkie ćwiczenia na Gotlandii. To kluczowa wyspa dla NATO
Polsko-szwedzkie ćwiczenia na Gotlandii. To kluczowa wyspa dla NATO
Nowy trop. Naukowcy walczą z chorobą Alzheimera
Nowy trop. Naukowcy walczą z chorobą Alzheimera