UOKiK: reklamy firm telekomunikacyjnych wprowadzają w błąd

UOKiK zaapelował do 10 największych operatorów telekomunikacyjnych w kraju o zmianę sposobu prezentacji ofert w przekazie reklamowym. - Konsument powinien otrzymywać jasną i czytelną informację o cenie - tłumaczy prezes, Marek Niechciał.

UOKiK apeluje do największych operatorów telekomunikacyjnych w kraju
Źródło zdjęć: © WP.PL

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów jest zdania, że podawanie ceny rabatowej jako standardowej jest wprowadzaniem konsumentów w błąd. Prezes UOKiK wystosował apel do dziesięciu operatorów telekomunikacyjnych o podawanie rzetelnych informacji na temat rzeczywistej ceny usług.

UOKiK zaapelował, aby firmy zmieniły sposób prezentowania cen w materiałach reklamowych, na stronach internetowych lub w rozmowach sprzedażowych. Operatorzy mają czas do końca roku, aby dostosować się do tych zaleceń.

Według urzędu, materiały reklamowe powinny prezentować podstawową cenę usługi, a przy zawieraniu umowy firmy powinny także informować konsumentów, że nieudzielenie określonych zgód lub ich wycofanie może się wiązać z wyższymi opłatami.

- Konsument powinien już w przekazie marketingowym otrzymywać jasną i czytelną informację o cenie. Musi być świadomy warunków usługi, bez konieczności szukania informacji, dlatego przedsiębiorcy telekomunikacyjni powinni prezentować ceny podstawowe. Jeśli będą podawali również cenę po rabacie, powinni jasno o tym poinformować – mówi cytowany w komunikacie urzędu Marek Niechciał, prezes UOKiK.

Apel do największych operatorów

O zmiany w sposobie prezentowania cen w materiałach reklamowych, UOKiK zaapelował do 10 największych operatorów telekomunikacyjnych w kraju. Na liście adresatów znalazły się następujące firmy:

  • Cyfrowy Polsat,
  • ITI Neovision,
  • Multimedia Polska,
  • Netia,
  • Orange,
  • P4 (operator sieci Play),
  • Polkomtel (operator sieci Plus),
  • T-Mobile,
  • UPC,
  • Vectra.

- Liczymy na to, że przedsiębiorcy pozytywnie odpowiedzą na nasz apel i zmienią sposób prezentowania cen. Skorzystają na tym konsumenci, którzy będą od początku jasno informowani, kiedy i za co zapłacą. Ważne jest, żeby każdy miał rzetelną informację o warunkach oferty. Jeśli firmy telekomunikacyjne nie dostosują się do naszych oczekiwań w wyznaczonym terminie, podejmiemy decyzję o wszczęciu postępowań. Mogą się one zakończyć karą nawet do 10 procent rocznego obrotu - powiedział Tomasz Chróstny, wiceprezes UOKiK.

Urząd wysłał listy do firm i dał im czas do 31 grudnia 2019 r. na dostosowanie się do zaleceń.

Wybrane dla Ciebie

Bojowy łabędź z Polski. Drony w kształcie ptaków budowała również CIA
Bojowy łabędź z Polski. Drony w kształcie ptaków budowała również CIA
Ukraina prezentuje DF-M. Nowoczesny system walki z dronami
Ukraina prezentuje DF-M. Nowoczesny system walki z dronami
Rosja prezentuje nową broń. Jest oparta na systemie z USA
Rosja prezentuje nową broń. Jest oparta na systemie z USA
Piszą o dronie w Polsce. Ukraińcy mają hipotezę, czym mógł być
Piszą o dronie w Polsce. Ukraińcy mają hipotezę, czym mógł być
Bayraktary wróciły na front. Powstają już lepsze wersje
Bayraktary wróciły na front. Powstają już lepsze wersje
Co z komunikacją? Problematyczne podróże z prędkością światła
Co z komunikacją? Problematyczne podróże z prędkością światła
Zmasowany atak na Ukrainę. Taka była skuteczność obrony powietrznej
Zmasowany atak na Ukrainę. Taka była skuteczność obrony powietrznej
Rozwinie elektronikę. Ten wyjątkowy kryształ "oddycha"
Rozwinie elektronikę. Ten wyjątkowy kryształ "oddycha"
Ukraina ujawnia. Rosja wykorzystała znaczną część zapasów uzbrojenia
Ukraina ujawnia. Rosja wykorzystała znaczną część zapasów uzbrojenia
To już dzisiaj. Wyjątkowy spektakl na niebie
To już dzisiaj. Wyjątkowy spektakl na niebie
Prawda wyszła na jaw. USA wspierały Chiny militarnie
Prawda wyszła na jaw. USA wspierały Chiny militarnie
Transformacja lotnisk.  Sztuczna inteligencja i nowe technologie na horyzoncie
Transformacja lotnisk. Sztuczna inteligencja i nowe technologie na horyzoncie