Udział ekranów OLED w rynku mobilnym podwoi się do 2015 roku
Firma analityczna NPD DisplaySearch opublikowała ciekawy raport dotyczący popularności poszczególnych typów ekranów stosowanych w urządzeniach mobilnych. Analitycy przewidują szybki wzrost udziału ekranów OLED.
20.12.2012 16:37
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
W zestawieniu pojawiły się pasywne i aktywne ekrany OLED (odpowiednio PMOLED i AMOLED), które w 2012 roku mają łącznie 8,4 proc. rynku. Udział dotyczy ekranów o przekątnej do 9 cali (włącznie), pomija więc kwitnący rynek 10-calowych tabletów, na którym próżno szukać ekranów OLED.
Zdecydowany prym wiodą aktywne ekrany LCD, które 2012 rok zamkną z wynikiem 79,5 proc. udziału w rynku. W 2016 roku mają one mieć według analityków w dalszym ciągu ponad 3/4 rynku, więc o nagłym wybuchu popularności OLED-ów w raporcie nie ma mowy.
Już w tym roku jednak na rynek trafi łącznie 191 mln sztuk ekranów OLED, z czego 132 mln sztuk do telefonów komórkowych. W 2016 roku ekrany takie zagoszczą w 389 mln komórek na całym świecie.
Zobacz: Jaką wybrać i kupić frytkownicę?