Przerażające lądowanie samolotu szpiegowskiego RC‑135. Maszyna wracała właśnie z misji [WIDEO]
Do sieci trafiło nagranie przedstawiające niezwykle trudne podejście do lądowania samolotu szpiegowskiego RC-135 w RAF Mildenhall w Anglii. Piloci maszyny walczyli z silnym, bocznym wiatrem.
20.09.2021 13:41
Jak donosi serwis The War Zone, zdarzenie miało miejsce 7 września br. Samolot Boeing RC-135U Combat Sent wykonał wyjątkowo trudne lądowanie w stacji RAF (Royal Air Force) Mildenhall w Anglii. Maszyna służąca do rozpoznawania fotograficznego i elektronicznego wracała z misji, podczas której zbierała dane w pobliżu obwodu kaliningradzkiego.
Trudne lądowanie RC-135U
Lądowanie było wymagające ze względu na bardzo silny, boczny wiatr. Na nagraniu, które udostępniono na YouTube na kanale Airshow World, widać jak piloci walczą, aby bezpiecznie posadzić samolot na ziemi. Nagranie można obejrzeć poniżej (lądowanie RC-135U rozpoczyna się w 17:55 minucie nagrania).
Samoloty RC-135U, podobnie jak i wiele innych modeli wchodzących w skład rodziny C-135, zostały przebudowane. W przypadku RC-135U zamontowano m.in. cyfrowe systemy pokładowe i dwuprzepływowe silniki turbowentylatorowe CFM56, dzięki którym znacznie poprawiono ich osiągi. Montaż nowych silników, które znajdują się znacznie niżej niż ich poprzednicy, sprawił też, że maszyny są trudniejsze do sterowania w przypadku dużych kątów przechylenia podczas lądowania.
Działania zwiadowcze samolotów wspierają systemy AELS (Automatic Emitter Location System) oraz PPMS (Precision Power Measurement System). Pierwszy z nich umożliwia wykrywanie źródeł promieniowania elektromagnetycznego, drugi pozwala na ustalenie całkowitej mocy wyjściowej promieniowania i analizę jego źródła.
RC-135U powstał na bazie samolotu transportowego Boeing C-135 Stratolifter. Maszyna ma długość 41,53 metrów. Rozpiętość jej skrzydeł wynosi 39,88 metrów. Maksymalna prędkość, z jaką może poruszać się RC-135U to 933 km/h, a jego maksymalny zasięg 9100 km. Prędkość oraz zasięg to główne zalety tego samolotu, który może realizować wielogodzinne loty zwiadowcze. Według różnych źródeł istnieją tylko 2 lub 3 takie modele.