NVIDIA: EA i 2K Games sięgają po PhysX
NVIDIA zawarła porozumienia z ważnymi partnerami funkcjonującymi na rynku gier. Umowy licencyjne umożliwiające wykorzystanie w grach technologii PhysX podpisały firmy Electronic Arts oraz 2K Games.
09.12.2008 | aktual.: 10.12.2008 11:03
Podpisane umowy licencyjne oznaczają w praktyce, że studia tworzące gry publikowane przez Electronic Arts i 2K Games będą mogły zaoferować graczom bardziej rozbudowane mechanizmy związane z odwzorowaniem zjawisk fizycznych. W uzyskaniu wysokiej wydajności pomocne będzie zarówno użycie mocy obliczeniowej głównych procesorów, jak i kart graficznych GeForce.
Technologia PhysX stała się własnością NVIDII w lutym 2008 roku, po przejęciu firmy AGEIA. Umożliwia ona twórcom gier odwzorowywanie zjawisk fizycznych i zwiększanie stopnia interakcji między poszczególnymi obiektami dostępnym w świecie gry. Może być stosowana zarówno w produkcjach przeznaczonych dla komputerów PC, jak i w tytułach dedykowanych konsolom do gier, takim jak na przykład PLAYSTATION 3 czy Xbox 360. Atutem PhysX jest możliwość przyspieszania obliczeń w oparciu o technologię CUDA, obsługiwaną przez wybrane karty graficzne z rodziny GeForce. Na rynku pojawiły się także karty zapewniające sprzętowe wsparcie dla procesu wykonywania obliczeń związanych z fizyką, aczkolwiek nie zdobyły one większej popularności wśród graczy.
Jedną z gier, w których zostanie wykorzystana technologia PhysX jest Mirror's Edge w wersji przeznaczonej dla komputerów PC. Tytuł ten będzie dostępny w styczniu 2009 roku. Dodatkowe informacje na temat PhysX można znaleźć w serwisie internetowym firmy NVIDIA - http://www.nvidia.pl/object/nvidia_physx_pl.html.