Legalne pobieranie muzyki z sieci bardziej popularne niż z p2p?

Strona głównaLegalne pobieranie muzyki z sieci bardziej popularne niż z p2p?
23.12.2008 20:00
Legalne pobieranie muzyki z sieci bardziej popularne niż z p2p?
Źródło zdjęć: © [k-o] | [k-o]

Alleyinsider.com skróciło najnowszy raport grupy NPD i opublikowało bardzo ciekawą teorię, która mówi, że popularność legalnej metody pobierania muzyki z sieci ( poprzez zakupienie konkretnych albumów czy utworów ) miałaby cieszyć się większą popularnością niż ściąganie pirackich kawałków z p2p.

Według Alleyinsider.com najnowszy raport NPD wskazuje, że w trzecim kwartale 2008 roku popularność legalnej metody zakupu muzyki w sieci zwiększyła się o 29% w stosunku do tego samego przedziału czasowego w roku ubiegłym. Grupa badawcza odnotowała jednocześnie, że te same dane odnoszące się do pobierania muzyki poprzez sieci p2p wskazują wzrost popularności "jedynie" o 23%.

Jednocześnie szacuje się, że zapotrzebowanie na muzykę ( mierzone jako popularność ) w trzecim kwartale tego roku "spadło" o około 2%. Spadek ten uwzględnia sprzedaż płyt CD, kupowanie muzyki cyfrowej, p2p, pobieranie ze stron oraz pożyczanie płyt w celu skopiowania.

Inne ważne dane z raportu NPD:
- 15% internautów kupuje muzykę ze sklepów internetowych jak np. iTunes czy AmazonMP3. To o 2% więcej niż w roku ubiegłym i przekłada się na około 2,8 mln klientów
- W tym roku odnotowano dramatyczny spadek zainteresowania albumami na płytach CD. Ich sprzedaż spadła aż o 19% w stosunku do tego samego okresu w roku 2007. Najmniej zainteresowani tą formą zakupu okazali się nastolatki ( spadek o 34% ), dalej osoby w przedziale wiekowym 25-35 ( spadek o 36% ) i osoby po 36 roku życia ( spadek o 10% ).
- Branża gier komputerowych ma bardzo pozytywny wpływ na przemysł muzyczny. Okazuje się, że aż 22% osób kupujących muzykę ( CD, muzyka cyfrowa, mobilna ) i 35% klientów poniżej 35 roku życia zadeklarowało, że w ostatnich trzech miesiącach miało okazję pobawić się w gry takie jak Rock Band czy *Guitar Hero. Gracze przyznali również, że zabawa w podobne tytuły miała znaczący wpływ na ich decyzję o zakupie oryginalnych utworów. *Badanie NPD dotyczy rynku Stanów Zjednoczonych. Autorzy przeprowadzili je na próbie 4400 klientów, którzy wybrani zostali z grup wiekowych 13+. Dane dotyczące powiązań przemysłu growego z muzycznym pochodzą z NPD Entertainment Trends in America oraz NPD MusicLab. Pełen raport ( w języku angielskim ): The NPD Group: Decline in U.S. CD Sales Drives Down Overall Music Demand by 2 Percent in Third Quarter of 2008 - http://www.npd.com/press/releases/press_081218.html więcej w serwisie IDG.pl &*187;

Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)