Jak zabezpieczyć się przed utratą danych?

Jak zabezpieczyć się przed utratą danych?
Źródło zdjęć: © Fotolia | fotolia
Bolesław Breczko

08.12.2016 | aktual.: 09.12.2016 09:45

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Stare internetowe powiedzenie mówi, że ludzie dzielą się na tych, którzy robią kopie zapasowe, i na tych którzy dopiero będą je robić. Dla mnie punktem zwrotnym było zalanie laptopa, i utrata większości ważnych dokumentów. W tym krótkim poradniku pokażę jak korzystać z systemowych rozwiązań do tworzenia kopii zapasowych na komputerach i telefonach, i tym samym zabezpieczyć się na wypadek utraty ważnych danych.

1 / 4

Tworzenie kopii zapasowej na komputerach Mac

Obraz
© Materiały prasowe

Do tworzenia kopii zapasowych na komputerach Mac używany jest program Time Machine. Do korzystania z niego potrzebny jest zewnętrzny dysk lub serwer, na którym możemy stworzyć kopię zapasową.

Aby otworzyć program kliknij kolejno menu Apple > Preferencje systemowe > Time Machine.

Kliknij przycisk Wybierz dysk archiwizacyjny, Wybierz dysk albo Dodaj lub usuń dysk archiwizacyjny.

Wybierz dysk archiwizacyjny z listy i kliknij Użyj dysku. Program może wykonywać kopie zapasowe automatycznie (zaznacz opcję „Archiwizuj automatycznie”) albo ręcznie (wybierz opcję „Archiwizuj teraz”).

Obraz
© Apple.com | Apple.com
2 / 4

Tworzenie kopii zapasowych na komputerach z systemem Windows

Obraz
© WP.PL

Na komputerach z Windowsem do tworzenia kopii zapasowych używany jest program "Kopia zapasowa/Przywracanie", który można znaleźć w Panelu Sterowania. Jeśli korzystasz z programu po raz pierwszy wybierz opcję "Konfiguruj kopię zapasową", a następnie wykonaj kolejne kroki w kreatorze. Kreator zapyta Cię o miejsce wykonania kopii, może to być zarówno dysk zewnętrzny jak i dysk komputera. Możesz też określić, które konkretnie foldery chcesz skopiować (np. tylko Moje Dokumenty i Moje Obrazy). Kopie zapasowe możesz robić ręcznie albo zaplanować je w harmonogramie.

Obraz
© WP.PL
3 / 4

Jak zrobić kopię zapasową w telefonie iPhone?

Obraz
© Materiały prasowe

Telefony iPhone dają dwie różne możliwości wykonywania archiwizacji. Można je zrobić na komputerze, przez program iTunes, albo w chmurze (czyli na serwerach Apple'a) przez usługę iCloud.

Aby dokonać archiwizacji przez iCloud:
1. Połącz się z siecią WiFi.
2. Wybierz kolejno Ustawienia > iCloud > Archiwum i wybierz opcję "Archiwizuj teraz"

Aby Twój iPhone archiwizował się automatycznie przez iCloud, musisz zaznaczyć opcję "Archiwum iCloud"

Archiwizowanie iPhone'a przez iTunes na komputerze:
1. Najpierw upewnij się, że na Twoim Macu lub PC jest zainstalowany i zaktualizowany program iTunes. Otwórz go.
2. Podłącz telefon do komputera przez kabel USB.
3. W programie iTunes wybierz swój telefon.
4. W zakładce "Podsumowanie", w oknie "Kopie zapasowe", znajdziesz opcję "Archiwizuj teraz".

4 / 4

Kopie zapasowe na telefonach z systemem Android

Obraz
© Materiały prasowe

Na telefonach z systemem Android można, do tworzenia kopii zapasowych, korzystać z konta Google. Aby to zrobić trzeba najpierw się do niego zalogować na telefonie. Następnie trzeba włączyć funkcję archiwizacji. W tym celu:

1. Wybierz Ustawienia > w zakładce Osobiste > Kopia i kasowanie danych > Utwórz kopię zapasową, i włącz usługę.
2. Teraz wróć do Ustawień i też w zakładce Osobiste wybierz Konta > Google. Tu możesz wybrać które dane będę się archiwizowały.

Wszystkie wymienione programy i aplikacje to podstawowe programy systemowe. Zarówno na komputery i telefony dostępne jest wiele programów zewnętrznych, które mogą tworzyć kopie zapasowe. Często mają one dodatkowe funkcje, jak np. archiwizacja SMS-ów.

macandroidios
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (5)