Imagine Cup 2015 - tematem przewodnim Kinect
10.12.2014 11:49, aktual.: 10.12.2014 13:05
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Jeszcze przez miesiąc, do 5 stycznia włącznie, studenci z całej Polski mogą zgłaszać swoje projekty do Imagine Cup 2015. Centralnym punktem tegorocznej edycji konkursu będzie technologia Kinect, która już niejednokrotnie została z sukcesem wykorzystana przez polskich studentów w ich konkursowych zgłoszeniach - zarówno w rozwiązaniach skierowanych do graczy, jak i w projektach społecznych oraz innowacjach.
Kinect to nie tylko sensor ruchu, który pozwala na interaktywną rozrywkę bez potrzeby wykorzystywania dodatkowych kontrolerów. To również rozwiązanie, które znajduje zastosowanie w różnorodnych aplikacjach, co już nie raz udowodnili polscy studenci. Podczas tegorocznych światowych finałów Imagine Cup w Seattle Polskę reprezentował rzeszowski zespół Power of Vision z rozwiązaniem Face Controller, opartym właśnie na sensorze Kinect. Projekt został stworzony z myślą o osobach niepełnosprawnych –. z jego pomocą użytkownik może kontrolować system operacyjny przy użyciu ruchów głowy i mimiki twarzy.
„W rozwiązaniu Face Controller wykorzystaliśmy Kinect for Windows, aby ułatwić korzystanie z komputera osobom sparaliżowanym, które nie są w stanie używać sprawnie myszki ani klawiatury. Dzięki naszej aplikacji użytkownik może sterować urządzenie głową lub mimiką twarzy. W projekcie wykorzystaliśmy również mechanizm rozpoznawania mowy”. – powiedział Norbert Pisz, jeden z twórców projektu Face Controller. „Choć nie udało się nam zdobyć głównej nagrody w Seattle, konkurs Imagine Cup był dla nas świetną okazją, aby zyskać ekspercką wiedzę, ważne kontakty oraz wsparcie Microsoft, które teraz pozwala nam przekuć ten projekt w dochodowy biznes” – dodaje Pisz.
Wykorzystanie technologii Kinect pomogło dotrzeć do światowych finałów w Sydney w 201. roku także polskiej drużynie Flexify, której projekt Reh the Dragon zdobył trzecie miejsce w kategorii Kinect Fun Labs. Stworzone przez poznańską drużynę oprogramowanie ułatwia rehabilitację dzieci poprzez program do ćwiczeń oparty na zabawie – młodzi pacjenci bawiąc się, wykonują takie same ruchy, jak podczas najpopularniejszych ćwiczeń rehabilitacyjnych.
W 201. r. technologia Kinect znalazła również zastosowanie w rehabilitacji dzieci z chorobą nowotworową. Fundacja ISKIERKA, dzięki wsparciu Microsoft i wykorzystaniu konsoli Xbox, przeprowadziła ogólnopolski projekt „Kinect – innowacja w rehabilitacji”. Dzięki niemu dzieci przebywające w ośrodkach onkologicznych i wsparcia terapeutycznego odbywają rehabilitację w formie zabawy przy zastosowaniu gier komputerowych.