Huawei zainwestuje 39 mln zł w Polsce. Na początek zachęca partnerów
Jefferson Zhang, szef Huawei CBG Polska, zadeklarował, że firma wyda w naszym kraju 10 mln dol. na rozwój swojego ekosystemu. Deklaracja padła podczas konferencji Huawei Developer Day po raz pierwszy odbywającej się nad Wisłą.
15.10.2019 | aktual.: 16.10.2019 09:06
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Mówiąc ekosystem, Zhang ma na myśli autorskie rozwiązanie firmy oparte o usługi takie jak mobilna chmura, motywy, przeglądarka i AppGallery. W warstwie technologicznej ekosystem oparty jest na technologiach Huaweia.
I to ten ekosystem chińska firma chce rozwijać w Polsce, którą uważa za jeden z dziesięciu najważniejszych rynków na świecie. W pierwszej fazie inwestycji wydamy 10 milionów dolarów na program partnerski zachęcający twórców i właścicieli aplikacji do obecności w ekosystemie z naciskiem na sklep z aplikacjami Huawei AppGallery – mówi Jefferson Zhang, dyrektor zarządzający Huawei CBG Polska.
Z kolei Justyna Jaworska z Huawei CBG zachęciła do współpracy: - Nasz ekosystem jest w trakcie ekspansji. Jest to najlepszy moment, żeby do nas dołączyć, wejść w program partnerski w momencie, gdy będziemy w niego inwestować ze szczególną siłą. Za nami pierwsza, wdrożona z sukcesem, integracja aplikacji Yanosik z HMS Core. Jeszcze w tym roku wprowadzimy trzy nowe usługi, które sprawią, że współpraca z Huawei będzie dawać jeszcze więcej możliwości promowania polskiego contentu, nie tylko w kraju, ale także globalnie – powiedziała Justyna Jaworska, Huawei Mobile Services Operation Manager.
Z Huawei współpracuje m.in. Wirtualna Polska. Paweł Milewski, szef serwisów pocztowych w WP doszczegóławia: - Już 30% użytkowników aplikacji WP Poczta oraz Poczta O2 to użytkownicy smartfonów Huawei. Wyzwaniem jest dostarczanie im innowacyjnych, spersonalizowanych, a przez to angażujących funkcji, szczególnie, że digitalizacja postępuje w zawrotnym tempie.
Z kolei Joanna Skwarna, VP Communication and Paid Products w Wirtualnej Polsce, zwróciła uwagę na główny obecnie trend w sieci – przesiadanie się na mobile: - To, co łączy Huawei i WP, to fakt, że należąc do największych podmiotów w swoich branżach, podobnie rozumiemy potrzeby użytkowników i działamy zwinnie. Konieczne jest rozwijanie głównych usług w obszarze mobile, w tym aplikacji, bo 5 milionów Polaków już w ogóle nie korzysta z komputerów – komentuje Joanna Skwarna, VP Communication and Paid Products w Wirtualnej Polsce.
Uczestnicy konferencji mieli szansę doświadczyć działania HMS w praktyce – sesja kodowania na żywo była okazją, by poznać techniczne szczegóły związane z wdrażaniem aplikacji do HMS. Deweloperzy mogli zobaczyć, jak w łatwy sposób mogą zintegrować swoje produkty z ekosystemem Huawei przy wykorzystaniu HMS Core i jakimi narzędziami Huawei chce wspierać pobrania aplikacji swoich partnerów z AppGallery.