Awaria PayPala - sprawdź czy nie straciłeś pieniędzy

PayPal, jeden z największych serwisów do realizowania internetowych płatności, zaliczył właśnie bardzo poważną awarię. Jak donosi serwis Niebezpiecznik.pl nie dość, że użytkownicy byli logowani na cudze konta, to jeszcze mogli z nich płacić za swoje zakupy.

Awaria PayPala - sprawdź czy nie straciłeś pieniędzy
Źródło zdjęć: © East News | AFP

O awarii donoszą również członkowie serwisu Reddit. Jeden z użytkowników o nicku TransgenderBinary opisuje sytuację, w której odkrył nieautoryzowane logowanie i płatność ze swojego konta PayPal. W pierwszej chwili pomyślał o tym, że jego konto zostało zaatakowane przez hakerów. Jednak nieco później, już po zmianie haseł, okazało się, że pomimo logowania na swoje konto TransgenderBinary został przekierowany na cudze i mógł dokonywać na nim transakcji.

Podobną sytuację opisał również jeden z czytelników polskiego serwisu Niebezpiecznik.pl, jednak z jego konta pieniądze nie zniknęły. Nie dowiedział się o zmianie stanu swojego konta, gdyż od razu został przekierowany na cudze konto użytkownika z Kanady. Kiedy chciał się upewnić, czy to jednorazowy błąd, po przelogowaniu okazało się, że właścicielem konta był jeszcze inny użytkownik – tym razem z Holandii.

Na czym polega awaria PayPal?

Okazało się, że powodem całego zamieszania było tak zwane „mieszanie sesji”, czyli awaria polegająca na logowaniu na kontach innych użytkowników, zamiast na własnym. Jeśli nie logowaliście się w ciągu ostatnich godzin na swoje konto, nie ma co czekać na PayPal aż sprawdzi, które sesje były pomieszanie - powinniście jak najszybciej skontrolować jego stan i historię transakcji podpiętych kart płatniczych.

Jeśli okaże się, że na waszym koncie pojawiły się operacje, których nie wykonywaliście, musicie jak najszybciej je anulować. Jeśli nie da się tego zrobić, niezwłocznie zgłoście reklamację do PayPal. Możecie również skorzystać z procedury chargeback w waszym banku (dotyczy transakcji kartami Visa i Mastercard). Polega ona na tzw. obciążeniu zwrotnym i umożliwia odzyskanie środków z tytułu kwestionowanej transakcji dokonanej kartą.

Firma PayPal (z siedzibą w Kalifornii, USA) na razie nie zabrała głosu w sprawie awarii. Nie udało nam się również uzyskać komentarza w polskim oddziale PayPal.

Niestety kontakt z polskim oddziałem firmy PayPal jest niemożliwy.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (27)