Apple nie jest już najcenniejszą marką na świecie
Pierwsze cztery miejsca wśród stu najbardziej wartościowych marek świata zajmują firmy technologiczne.
21.05.2014 | aktual.: 21.05.2014 14:52
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Najważniejsza informacja jest prosta - Apple zostało zdetronizowane przez Google'a. Na dodatek manewr wyprzedzania został przeprowadzony w imponującym stylu, bo wartość marki Google wzrosła (w porównaniu do zeszłorocznego raportu) aż o 40 procent, do niemal 159 miliardów dolarów. W tym samym czasie wartość marki Apple spadła o 20 procent, do ponad 147 miliardów dolarów.
Trzecie miejsce na podium zajmuje, tak jak zajmowała, firma IBM, choć wartość tej marki minimalnie się obniżyła (o 4 procent, do 107 miliardów dolarów). Natomiast sporym zaskoczeniem może być wyraźny awans Microsoftu, który wskoczył na czwarte miejsce (z zeszłorocznego siódmego). Wiązało się to też ze wzrostem wartości marki o 29 procent - do ponad 90 miliardów dolarów.
Nie dziwi fakt, że zarówno w pierwszej dziesiątce, jak i w całej pierwszej setce dominują firmy technologiczne, przetykane tylko wyjątkami w rodzaju McDonalda czy Malboro. Ale nawet w obrębie firm technologicznych obserwować możemy prawdziwe niespodzianki. Chyba największą jest wysokie, bo 14. miejsce chińskiego portalu Tancent. W Polsce wiele osób nawet o nim słyszało, ale jest to największy chiński portal internetowy. Dla porównania, wartość marki Facebook dała jej 21 miejsce w tym zestawieniu.
Pełen raport firmy Millward Brown dostępny jest pod tym linkiem.
Polecamy w wydaniu internetowym chip.pl: Oto 12-calowy Surface Pro 3