McDonald's, Audi i Nike zmieniają logo. Wszystko przez "dystans społeczny"

McDonald's, Audi i Nike zmieniają logo. Wszystko przez "dystans społeczny"28.03.2020 10:45
Źródło zdjęć: © Youtube.com | CBS Los Angeles

Nie tylko ludzie zachowują dystans społeczny, zgodnie z zaleceniami władz, które chcą zatrzymać pandemię koronawirusa. Robią to również największe marki. McDonald's, Coca-Cola, Audi i Volkswagen to tylko kilka przykładów.

Termin dystans społeczny zyskał popularność ze względu na szybko rozprzestrzeniającego się koronawirusa. Władze zalecają zachowanie odstępu 1-1,5 metra od innych osób w celu zmniejszenia ryzyka zakażenia się koronawirusem.

W akcję promowania bezpiecznego zachowania zaangażowały się największe marki na świecie. Wiele z nich zdecydowało o wprowadzeniu odstępów do swojego logo. Cały pomysł ma zarówno zwolenników, jak i przeciwników.

Douglas Sellers, dyrektor kreatywny firmy Siegel + Gale w rozmowie z CNN Business przyznał, że obecna sytuacja nie jest żartem, a poważną sprawą. Jego zdaniem, takie zachowanie może zmniejszać wagę kryzysu, w jakim obecnie znajduje się ludzkość.

Brian Baiker, redaktor naczelny Ad Age twierdzi, że nadszedł czas, aby marki świadczyły "prawdziwą, znaczącą usługę". Uważa, że przykładem takiego zaangażowania są działania firmy Gap (GPS) produkującej maski dla pracowników służby zdrowia czy LVHM, będącej spółką macierzystą marek Christian Dior i Givenchy. Spółka produkuje środek dezynfekujący do rąk.

- Zrozumienie sytuacji, zamknięcie się i zrobienie czegoś przydatnego to naprawdę jedyny sposób, aby tu dotrzeć. Kiedy widzisz, jak takie marki jak McDonald's lub Coca-Cola robią odstępy w swoich logach "w solidarności", wprowadza to gorzki akcent – stwierdził Brian Baiker.

McDonald's w Brazylii

W zeszłym tygodniu brazylijski McDonald's zdecydował się na "rozerwanie" swoich kultowych złotych łuków. Agencja reklamowa wyjaśniła, że działanie miało pokazać klientom firmy, że "zawsze mogą być razem". Restauracje McDonald's wciąż działają, ale oferują wyłącznie odbiór osobisty posiłków poprzez McDrive lub dostawę do domu McDelivery.

Coca-Cola

Nowa reklama firmy Coca-Cola jest wyświetlana nad opuszczonym Time Square w Nowym Jorku. Na filmiku widać rozdzielone litery tworzące popularne logo Coca-Cola oraz napis: "najlepszym sposobem na pozostanie w kontakcie".

Audi i Volkswagen

Dwie firmy motoryzacyjne – Audi i Volkswagen również zdecydowały się na "zmianę" logo, a efekty swoich prac zamieściły w mediach społecznościowych. Audi rozdzieliło cztery pierścienie na krótkim wideo. Jego głównym przesłaniem jest zachęcenie do pozostania w domu i zachowania dystansu społecznego. Volkswagen przygotował podobne nagranie.

Nowa kampania Nike

Nike nie zdecydowało się na zmianę swojego logo. Zamiast tego firma przygotowała dużą kampanię medialną, która zachęca do zabawy w domowym zaciszu. W mediach społecznościowych informowało o niej wielu sportowców, w tym zawodnik NBA LeBron James i golfista Tiger Woods.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.