Niesamowite morskie maszyny
18.08.2010 | aktual.: 06.03.2017 13:15
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Niesamowite morskie maszyny
To zaawansowany technologiczne statek, o kształcie przypominającym rekina. Silnik o mocy 260 koni mechanicznych rozpędza tę jednostkę do 80 km/h, gdy jest wynurzona, pod wodą płynie o połowę wolniej. Potrafi obracać się o 90 stopni w każda stronę. Pod wodą może spędzić do 20 sekund, po czym efektownie wyskakuje kilka metrów powyżej tafli wody. Na pokład zabiera dwie osoby, pragnące niesamowitych wrażeń.
Wróć do artykułuWróć do artykułu
Sea Shadow
To testowa jednostka pływająca Marynarki Wojennej Stanów Zjednoczonych. Jest wyprodukowana w technologii Stealth, a więc nie widać jej na radarach. Dzięki połączeniu silnika elektrycznego ze spalinowym, rozwija prędkość 10 węzłów. Okręt stacjonuje w porcie US Navy, w San Diego.
Wróć do artykułuWróć do artykułu
Blue Marlin i Black Marlin
Są to bliźniacze, półzanurzalne statki transportowe. Ich oryginalność polega na tym, że mogą w zależności od potrzeb regulować zanurzenie w zakresie od 10 do prawie 30 metrów. Mogą przewozić ładunek o wadze prawie 30 tysięcy ton. Statki potrafią transportować platformy wiertnicze, okręty podwodne i inne nietypowe maszyny.
Wróć do artykułuWróć do artykułu
Sea-Based X-Band Radar
Jest to radar umieszczony na zmodyfikowanej platformie wiertniczej. Ma zasięg prawie 5 tysięcy kilometrów i wykorzystywany jest do wykrywania rakiet balistycznych i naprowadzania pocisków je zwalczających. Jego napęd pozwala mu poruszać się z prędkością nawet 8 węzłów.
Wróć do artykułuWróć do artykułu
MS Kapitan Poinc
Polski statek wielozadaniowy pływający pod banderą Morskiej Służby Poszukiwania i Ratownictwa. Potrafi zwalczać zanieczyszczenia na wodzie, gasić pożary, holować statki i łamać pokrywę lodową. Dwa silniki, każdy o mocy prawie 2000 kW rozpędzają jednostkę do 13 węzłów.
Wróć do artykułuWróć do artykułu
TT Knock Nevis
Był to największy statek świata, supertankowiec o długości 458 metrów. Mógł przewozić nawet 650 tysięcy metrów sześciennych ropy. W 1986 roku został trafiony przez rakietę i miał być przeznaczony na złom. Wyremontowany służył aż do 2009 roku, po czym został przetopiony na żyletki w Indiach.
Wróć do artykułuWróć do artykułu
MS Emma Maersk
Największy kontenerowiec świata, może przewozić jednocześnie 11 tys. kontenerów 20-stopowych. Zbudowany w 2006 roku w Danii, ma wymiary 398 x 56 metrów. Silnik o mocy 109 tysięcy koni mechanicznych rozpędza maszynę do 27 węzłów.
Wróć do artykułuWróć do artykułu
Hibernia
Jest największą platformą wiertniczą na świecie. Stacjonuje na Oceanie Atlantyckim u wybrzeży Nowej Funlandii. Cała platforma jest praktycznie wyspą na oceanie, waży 1,2 mln ton. Jej zbiorniki mogą magazynować 1,3 miliona baryłek ropy.
Wróć do artykułuWróć do artykułu
Lotniskowce klasy Nimitz
To cała seria największych lotniskowców świata. Należące do Marynarki Wojennej USA okręty mają ponad 300 metrów długości. Reaktory jądrowe rozpędzają je do ponad 30 węzłów, a paliwo jądrowe zapewnia… nieograniczony zasięg. Obecnie w użyciu jest 10 okrętów tego typu.
Wróć do artykułuWróć do artykułu
Okręty podwodne klasy Virginia
Dzięki zaawansowanym rozwiązaniom zmniejszającym kawitację są cichsze, posiadają najnowsze systemy elektroniczne, mają najnowsze systemy umożliwiające nasłuch i obserwację otoczenia, a poza torpedami posiadają pionowe wyrzutnie umożliwiające przeprowadzenie ataku nuklearnego. Poza tym, jednostki klasy Virginia dysponują miniaturowym okrętem podwodnym, który pozwala dostarczyć na ląd oddział komandosów Navy Seals.
Wróć do artykułuWróć do artykułu