Włamanie na serwery Reutersa i dezinformacja w sieci

Włamanie na serwery Reutersa i dezinformacja w sieci
Źródło zdjęć: © Thinkstockphotos

07.08.2012 10:30, aktual.: 07.08.2012 11:40

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Reuters.com, jedno z najbardziej szanowanych źródeł informacji w internecie, zaczął publikować propagandowe wpisy na temat konfliktu syryjskiego. To efekt włamania hakerów.

Haker, który włamał się na platformę blogową Reutersa, umieścił wpis podpisany nazwiskiem Jeffrey’a Goldfarda, znanego ekonomisty publikującego tam artykuły, który dotyczył „wywiadu z przywódcą syryjskich rebeliantów”, Riadem al-Asaada. Według tego wywiadu, rebelianci zamierzali wycofać się z „gorącego”. rejonu Aleppo. To, rzecz jasna, informacja nieprawdziwa.

Ten sam wpis twierdził, że Arabia Saudyjska i Katar zdradziły rebeliantów, dogadując się z rządem Bashara al-Assada, w zamian za przyszłe korzyści. Same wojska rebeliantów miały, według wpisu, wycofać się ze wszystkich syryjskich miejscowości, a następnie skoordynować swoje działania pod nadzorem tureckiego rządu i izraelskiego wywiadu.

Nie ustalono tożsamości hakera.

Polecamy w wydaniu internetowym chip.pl: "Zmiany w aktywacji Windows 8 OEM"

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (16)