Walentynki 2020. Paypal: aż 40 procent prezentów kupowanych jest online
W tym roku aż 40 procent zakochanych konsumentów na świecie kupuje walentynkowy prezent za pomocą urządzeń mobilnych. Wielu z nich rezygnuje też z globalnych marek, zwracając większą uwagę na kwestie etyczne i ekologiczne - wynika ze statystyk PayPal.
Walentynki 2020 to kolejna okazja, aby wybrać się na zakupy w poszukiwaniu wyjątkowego prezentu. Szał zakupowy trwa od początku lutego, a jak wynika ze statystyk PayPal, aż 40 procent zakochanych konsumentów wręczy dziś swojej drugiej połówce prezent zamówiony online.
Według PayPala, do małych, lokalnych internetowych sklepów oferujących oryginalne prezenty, klientów z reguły prowadzi chęć personalizacji, a także posiadania czegoś unikatowego. Wybór upominków za pomocą urządzeń mobilnych to rozwiązanie najczęściej stosowane przez zabieganych oraz spóźnialskich.
Konsumenci coraz częściej rezygnują również z globalnych marek, kierując się kwestiami etycznymi i ekologicznymi. Jak wynika z danych amerykańskiej firmy analitycznej Nielsen, aż 80 procent klientów uważa, że firmy powinny wspierać ochronę środowiska. Ponadto dwie trzecie kupujących deklaruje, że woli wspierać lokalne firmy.
Zakochani wybierają produkty cyfrowe
- Walentynki to idealna okazja by wybierając oryginalne prezenty wesprzeć małe i średnie e-sklepy. Jako że małe firmy zazwyczaj inwestują swoje zyski we własny biznes, zatrudniają pracowników z okolicy i zaopatrują się w danym regionie, to także działanie na rzecz lokalnej ekonomii - ocenia Marcin Glogowski, dyrektor zarządzający PayPal w Europie Środkowo-Wschodniej.
- W PayPal robimy to codziennie dając firmom każdego rozmiaru i na całym świecie szereg narzędzi usprawniających ich sprzedaż online. Dodatkowo, nasze logo jest gwarancją dla każdego kupującego, że tutaj może bezpiecznie nabyć swój wymarzony prezent - dodaje.
Konsumenci coraz rzadziej decydują się na zakupy w sklepach stacjonarnych, a książki, filmy, czy gry z okazji Dnia Zakochanych nie są już tak popularnym wyborem jak kiedyś. Rośnie z kolei liczba subskrybentów serwisów streamingowych. Obecnie korzysta z nich już 43 procent Polaków. Produkty cyfrowe, to znakomita opcja dla tych zakochanych, którzy przypominają sobie o Walentynkach w ostatniej chwili. Te dotrą do nich w kilka sekund, wspierając również ekologię - nie wymagają bowiem transportu, a także plastikowego opakowania.
Szał walentynkowych prezentów, to wciąż popularne zjawisko na całym świecie. Jak wynika z danych zebranych przez stowarzyszenie handlu detalicznego National Retail Federation, w ubiegłym roku wydatki związane z Dniem Zakochanych w samych Stanach Zjednoczonych wyniosły 20,7 mld dolarów.