Dziś oficjalnie rozpoczęło swoją misję The Internet Association – nowe lobby w Waszyngtonie utworzone przez największe firmy internetowe USA.
Stworzenie „Internetowego lobby”. zapowiadano już w lipcu. W skład The Internet Association weszło ostatecznie 14 firm, które chcą razem lobbować na rzecz bardziej otwartego internetu. I zapewne przeciwko pomysłom w stylu podatku od sprzedaży w internecie, który wprowadzono ostatnio w Kalifornii.
Szefem stowarzyszenia został Michael Beckerman, a w jego skład weszły następujące firmy: Amazon.com, AOL, eBay, Expedia, Facebook, Google, IAC, LinkedIn, Monster Worldwide, Rackspace, salesforce.com, TripAdvisor, Yahoo i Zynga. The Internet Association ma być „zjednoczonym głosem internetowej gospodarki w Waszyngtonie”. Działania grupy skupiać się będą na ochronie wolności w internecie, wspieraniu innowacyjności i praw użytkowników.
Zastanawia brak takich gigantów jak Microsoft czy Apple, ale może to wynikać z faktu, że ich działalność, choć ściśle związana z technologią, nie ogniskuje się bezpośrednio na internecie.
Możliwe, że w ten sposób uda się przeciwstawić grupom lobbującym na rzecz kontroli internetu. Choć równie dobrze może się okazać, że hasła The Internet Association są tylko pustymi sloganami.