Telefony komórkowe szkodzą studentom

Źródło zdjęć: © Ktoine / flickr.com / CC
09.12.2013 09:30, aktualizacja: 09.12.2013 12:08

Intensywne użytkowanie telefonów komórkowych koreluje z wyższym poziomem lęku, mniejszym poczuciem szczęścia i gorszymi wynikami na studiach – zawiadamia czasopismo "Computers in Human Behavior".

Badacze z Kent State University (USA) przekonują, że częste korzystanie ze smartfonów może wiązać się z negatywnymi konsekwencjami dla studentów.

Wykazali, iż osoby intensywnie posługujące się telefonami komórkowymi mają gorsze oceny na studiach, częściej dotyka je niepokój i mają niższe poczucie dobrostanu psychologicznego niż ludzie, którzy potrafią obyć się bez tak częstego używania przenośnych urządzeń. Rezultaty poprzednich badań sugerowały również, że korzystanie ze smartfonów koreluje ze słabszą kondycją układu sercowo-oddechowego.

Naukowcy przebadali ponad 50. uczniów szkół wyższych. Monitorowali częstotliwość używania przez nich telefonów komórkowych oraz mierzyli wskaźniki funkcjonowania psychicznego. Otrzymali także wgląd w ich wyniki uzyskiwane na studiach.

Okazało się, że intensywne korzystanie z przenośnych urządzeń korelowało z większym niepokojem i gorszymi ocenami, a z kolei te zmienne wiązały się z mniejszym poczuciem szczęścia.

Badacze apelują, by rozsądnie posługiwać się osiągnięciami najnowszej techniki i mieć na uwadze ich wpływ na codzienne funkcjonowanie fizyczne i psychiczne.