Samsung generuje 40 proc. ruchu mobilnego w polskim internecie

Samsung generuje 40 proc. ruchu mobilnego w polskim internecie

Samsung generuje 40 proc. ruchu mobilnego w polskim internecie
Źródło zdjęć: © Kārlis Dambrāns / CC
09.09.2015 10:21

Jeszcze pięć lat temu ponad 40% mobilnego ruchu w polskiej sieci generowały telefony Nokii, teraz taki udział ma Samsung.

Jeszcze pięć lat temu ponad 40 proc. mobilnego ruchu w polskiej sieci generowały telefony Nokii. Teraz taki udział ma Samsung.

Udział telefonów Samsunga w polskim rynku mobilnego internetu systematycznie rośnie. Przed pięcioma laty Koreańczycy przegrywali z Nokią i Sony Ericssonem, którzy mieli łącznie 60 proc. rynku. Teraz systematycznie spadający udział Nokii/Microsoftu wynosi 8,12 proc., a bardziej stabilny Sony generuje 10,68 proc. ruchu.

Wygląda też na to, że powoli kończą się dobre czasy Apple'a w Polsce. Firma kilkukrotnie miała ponad 25 proc. polskiego ruchu mobilnego, ale w ostatnich miesiącach jej udział wyraźnie spada - w sierpniu było to 19,06 proc.

Wraz z topnieniem udziałów Apple'a, rosną w siłę Samsung i LG. W sierpniu Samsung po raz pierwszy pokonał pułap 40 proc., a LG z 5,21 proc. w czerwcu tego roku w sierpniu podskoczył do 12,33 proc.

Czwarte miejsce w rankingu zajmuje wspomniany wyżej Sony, a piąte Nokia/Microsoft. Szóstą lokatę ma HTC z 5,11 proc. ruchu, a potem zaczyna się "drobnica" - Huawei z 0,65 proc., Lenovo z 0,60 proc., Sony Ericsson (to nie błąd) z 0,58 proc. i Asus z 0,57 proc. ruchu.

Powyższe statystyki dotyczą urządzeń mobilnych używanych przez internautów łączących się z obszaru Polski z polskimi witrynami. Wielkość próby (liczba odsłon), wyniosła w ostatnim tygodniu sierpnia ponad 556 mln.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (98)