Ruszyła wersja beta portalu AOL Polska

Dziś oficjalnie wystartowała polskojęzyczna wersja portalu
America On Line. Od wakacji trwało nerwowe wyczekiwanie – czym zaskoczą nas Amerykanie

Ruszyła wersja beta portalu AOL Polska
Źródło zdjęć: © AOL

12.12.2007 | aktual.: 12.12.2007 16:37

Dziś oficjalnie wystartowała polskojęzyczna wersja portalu America On Line. Od wakacji trwało nerwowe wyczekiwanie - czym zaskoczą nas Amerykanie?

Po wielkim falstarcie, jakim było wejście do Polski serwisu aukcyjnego eBay należało oczekiwać, że Amerykanie czegoś się nauczyli i nie powtórzą raz popełnionych błędów. I nie potraktują polskich internautów jak mieszkańców igloo, obcujących częściej z białymi niedźwiedziami niż z komputerami i internetem.

Niestety, wygląda na to że i tym razem zarząd firmy uznał Polskę za rynek obiecujący, acz mocno zacofany. AOL chce przyciągnąć internautów za pomocą... darmowych skrzynek pocztowych i własnego komunikatora.

W poczcie AOL „wabikiem” może być nielimitowana pojemność skrzynki oraz obsługa zarówno protokołu POP3 jaki i zdobywającego coraz większa popularność IMAP. Atrakcyjność konta podnosi dobry system antyspamowy. Czy to wystarczy by użytkownicy zakładali kolejne konto lub migrowali z innych darmowych kont pocztowych? Osobiście wątpię. Tym bardziej, że Polacy powoli rezygnują z kilku kont w różnych serwisach.

AIM, komunikator AOL jest bardzo popularny w Polsce. Jest używany jest przez użytkowników MacOS X. iChat, domyślny komunikator Apple korzysta z protokołu, serwerów, a także kont AIM. A i tak znaczna część użytkowników woli inne rozwiązania. Na przykład , multikomunikator pozwalający na porozumiewanie się z użytkownikami AIM, GG, YM i wielu innych serwisów. Adium to port znanego z Linuxa i Windows . MacUserzy raczej nie rzucą się na AIM. Tym bardziej, że na polskich stronach AOL komunikator ten dostępny jest tylko w wersji windowsowej.

Obraz
© aol.com

Na platformie Windows również nie wróżę im sukcesów. Czeka ich ostra walka z Gadu-Gadu. Komunikator ten zbytnio zadomowił się na naszym rynku by użytkownicy zrezygnowali z niego. AIM musiałby zaproponować coś naprawdę odlotowego by przejąć użytkowników. Szansą mogłoby być zintegrowanie w ramach AIM komunikacji z serwerami GG. Jednak czy spółka Gadu Gadu S.A. zgodzi się na takie rozwiązanie lub AOL będzie zainteresowany taką fuzją? Czas pokaże, jestem jednak sceptycznie nastawiony.

Obraz
© aol.pl

W mojej skromnej ocenie, jedyne czym może na polskim rynku zawalczyć AOL to bieżące, rzetelne informacje ze świata oraz doskonałe serwisy tematyczne. Obecnie oferta, w porównaniu z tym co oferuje aol.com jest skromna. Jednak jest to na razie wersja „beta”. Do czasu uruchomienia wszystkich funkcjonalności portalu w wersji finalnej bardzo trudno ocenić czy będzie to często odwiedzane miejsce w sieci.

Obecna wersja beta jest najprawdopodobniej optymalizowana pod MSIE, w nie prezentuje się za dobrze. Jednak to są na pewno „choroby wieku dziecięcego”

Obraz
© Fragment strony w przeglądarce Opera

Ciekawym produktem może być AOL Foto - serwis który oferuje nieograniczoną ilość miejsca, a publikowane w nim zdjęcia nie są kompresowane. Firma planuje wprowadzenie nowych produktów polskojęzycznych w pierwszej połowie 200. r. Jednak jest to na tyle długi okres czasu, by polskie portale zaoferowały swoim użytkownikom podobne usługi.

[k-o]

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)