ycipk-2sxbyb

Polacy zbudowali baterię pojemniejszą o 30 procent

Naukowcy z gliwickiego laboratorium BMZ Poland opracowali nowy format baterii. Przy minimalnie większych rozmiarach jest aż o 30 proc. pojemniejsza, a to dopiero początek rozwoju. Głównym zastosowaniem nowej baterii będą rowery elektryczne.
Głosuj
Głosuj
Podziel się
Opinie
Nowe baterie znajdą zastosowanie w e-rowerach, pojazdach, narzędziach i innych
Nowe baterie znajdą zastosowanie w e-rowerach, pojazdach, narzędziach i innych (BMZ Poland)
ycipk-2sxbyb

Bateria PRECURSOR została wymyślona i wyprodukowana w firmie BMZ Poland z siedzibą w Gliwicach. Jej oficjalna premiera będzie miała miejsce na największych targach rowerowych Eurobike w lipcu, w Niemczech.

- Rowery elektryczne są największym filarem zastosowań platformy PRECURSOR – mówi w rozmowie z WP Tech Agata Kędzierska, Event Marketing Manager, Rzecznik Prasowy z BMZ Poland. – Ale nie zamykamy się na inne zastosowania. Już teraz nasze baterie zasilają elektronarzędzia, narzędzia ogrodnicze, wózki widłowe, samochody dostawcze i autobusy.

Problem mało pojemnych baterii istnieje odkąd istnieją same baterie. Naukowcy zajmujący się problemem mówią, że stosowane dziś baterie litowo-jonowe doszły do ok. 90 proc. swoich możliwości. Jak zatem udało się gliwickim naukowcom zbudować baterię pojemniejszą aż o 30 proc.?

ycipk-2sxbyb

- Naukowcy mówiący, że nie da się już więcej wycisnąć z dzisiejszych baterii mają rację – mówi w rozmowie z WP Tech Zdzisław Madeja, Bussiness Development Manager z BMZ Poland. – Mają oni na myśli jednak tylko stronę chemiczną baterii. Tutaj rzeczywiście nic więcej nie możemy zrobić. My poszliśmy w inną stronę. Wymusiliśmy na producentach ogniw zwiększenie ich fizycznego rozmiaru.

Zobacz też: Nie skończył 40 lat, a jest piątym najbogatszym Polakiem. Liczy się z nim Amazon, obawia AliExpress

Jak wyjaśnił mi Zdzisław Madeja, większość baterii w urządzeniach mobilnych złożona jest z ogniw 18650. Oznacza to, że mają 65 milimetrów wysokości i 18 milimetrów średnicy. Z takich ogniw złożone są baterie w rowerach czy elektronarzędziach.

BMZ Poland w swoich projektach wykorzystuje ogniwa o najnowszej technologii, w rozmiarze 21700. Wyższe zaledwie o 5 milimetrów i szersze o 3 milimetry ogniwa są aż o 30 proc. pojemniejsze.

ycipk-2sxbyb

- Ogniwa 18650 mają dziś pojemność 3,5 Ah (amperogodzin) –tłumaczy Zdzisław Madeja. - Natomiast 21700 mają już 5 Ah. Ale to nie wszystko. Gdy 18650 po raz pierwszy wchodziły do produkcji miały zaledwie 1 Ah pojemności. Do 3,5 Ah naukowcy doszli z czasem. W przypadku nowych ogniw czeka nas podobna droga. Może nie będzie to tak ogromny wzrost (o 350 proc.), ale w ciągu 4 lat możemy się spodziewać zwiększenia pojemności o 20 proc.

Czytaj też: Obiecują darmowe doładowanie. Uważaj, to fałszywe aplikacje

Dodatkowym atutem baterii PRECURSOR jest jej modułowa budowa. Oznacza to, że można z jej pomocą budować pakiety do najróżniejszych zastosowań, od baterii przez elektronarzędzia, po baterie do rowerów elektrycznych.

Polub WP Tech
0
komentarze
Głosuj
Głosuj
0
Wow!
0
Ważne
0
Słabe
0
Straszne
Trwa ładowanie
.
.
.

ycipk-2sxbyb

ycipk-2sxbyb
ycipk-2sxbyb