Panasonic z ciekawymi wynikami finansowymi - jest coraz lepiej
Okazuje się, że działania restrukturyzacyjne podjęte przez prezesa Panasonica - Kazuhiro Tsugę - z kwartału na kwartał przynoszą coraz lepsze efekty. Zysk operacyjny wzrósł do poziomu 160,9 miliardów jenów (1,62 miliarda dolarów), co w porównaniu z zeszłorocznym wynikiem wynoszącym 43,7 miliardów jenów oznacza wzrost o 268%.
Co ciekawe, Panasonic odgraża się, że jest to ostatni rok, w którym firma zanotowała straty, a ta wyniosła za ostatni rok 754,3 miliarda jenów. Prognoza zysku operacyjnego na 201. rok jest jednak imponująca i wynosi aż 250 miliardów jenów.
Z rocznego raportu firmy wynika także kilka innych ciekawych rzeczy. Telewizory oraz inne urządzenia z kategorii Audio i Video stanowią mniej niż jedną piątą sprzedaży, a najbardziej dochodowym segmentem w ramach Panasonic jest kategoria AGD, skupiająca takie urządzenia jak pralki i lodówki. To także dział pracujący nad rozmaitymi rozwiązaniami ekologicznymi –. obejmujący np. oprawy oświetleniowe, toalety, wentylatory, a także inne urządzenia gospodarstwa domowego.
Panasonic opiera się także na sprzedaży aktywów w celu wsparcia swoich finansów, przez co o stara się ożywić wzrost zysku. Firma zobowiązała się do utrzymania rocznego wolnego przepływu środków pieniężnych na poziomie powyżej 20. mld jenów.
-W ciągu najbliższych dwóch lat, Panasonic planuje także wydać 2,5 miliarda dolarów na restrukturyzację swojej działalności.
J.B.