Nowy gatunek potwierdzony w Polsce. Nietoperza po raz pierwszy odkryto pięć lat temu

Nowy gatunek potwierdzony w Polsce. Nietoperza po raz pierwszy odkryto pięć lat temu

Adam Bednarek
11.10.2020 10:17, aktualizacja: 01.03.2022 14:07

Okazuje się, że nietoperz Miniopterus schreibersii polubił Polskę. Wcześniej występował nie dalej niż w Słowacji, tymczasem naukowcy potwierdzili, że gatunek zadomowił się w naszym kraju.

Miło nam poinformować, że chiropterolog dr hab. Krzysztof Piksa, prof. UP potwierdził występowanie w Polsce nowego gatunku nietoperza – Miniopterus schreibersii - czytamy na stronie Instytutu Biologii Uniwersytetu Przyrodniczego w Krakowie.

Miniopterus schreibersii został znaleziony w Polsce w 2015 roku na zamku w Rożnowie w małopolsce. Naukowcy uważają, że okolice Dunaju, pełne jaskiń i ruin, to idealne miejsce dla tego gatunku. I jak widać Miniopterus schreibersii potwierdził ich przypuszczenia.

Radio Zet precyzuje, że "Miniopterus schreibersii jak dotąd występował przede wszystkim w Afryce Północnej, południowej Europie oraz ciepłych regionach zachodniej części naszego kontynentu".

Odkrycie polskich naukowców jest o tyle ważne, że gatunek został uznany za "bliski zagrożenia". Pod koniec XX wieku populacja tego nietoperza znacząco spadła, a głównym powodem miało być stosowanie pestycydów przez człowieka.