Niemożliwe lądowanie w trakcie sztormu. Jak mu się to udało?

Niemożliwe lądowanie w trakcie sztormu. Jak mu się to udało?

Niemożliwe lądowanie w trakcie sztormu. Jak mu się to udało?
Źródło zdjęć: © prismdefence.com
04.01.2013 12:42, aktualizacja: 08.01.2013 11:21

Lądowanie śmigłowcem na okręcie jest manewrem trudnym, a jeśli dodamy do tego szalejący wokół sztorm, wydaje się ono niemal niewykonalne

Umożliwienie lądowania na okręcie w trakcie burzy czy sztormu wymaga przejścia kilku obszernych etapów. Wszystko zaczyna się od certyfikacji okrętu i śmigłowca. Obie maszyny muszą ze sobą współpracować, a to uzależnione jest od wymiarów lądowiska na okręcie czy modelu śmigłowca. Następnie należy przeanalizować przepływ powietrza oraz symulować ruch okrętu w trakcie sztormowych warunków pogodowych.

Kolejnym elementem są instrumenty elektroniczne zarówno na pokładzie okrętu, jak i śmigłowca, które śledzą parametry środowiskowe i położenie obu maszyn względem siebie, jak również pomagają pilotowi oraz nawigatorowi bezpiecznie wylądować na rozbujanym pokładzie. Dodatkowo, niezbędne jest określenie warunków granicznych, przy których manewrowanie jest w ogóle możliwe, jak i przeszkolenie załogi tak śmigłowca, jak i okrętu.

Gdy wszystkie powyższe elementy zostaną opracowane, symulowane i wprowadzone w życie odpowiednimi procedurami, efekt jest taki, jak na poniższym filmie:

_ GB/SW/GB _

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (84)