Nie daj się złapać na kontrowersyjne studniówkowe zdjęcie

Nie daj się złapać na kontrowersyjne studniówkowe zdjęcie

Nie daj się złapać na kontrowersyjne studniówkowe zdjęcie
Źródło zdjęć: © WP.PL
11.02.2014 13:45, aktualizacja: 11.02.2014 14:21

Nikogo już chyba nie dziwi, że cyberoszuści bezlitośnie wykorzystują popularne w sieci tematy by zarobić na nieuwadze i niewiedzy Internautów. Eksperci z Eset zidentyfikowali pułapkę, która bazując na głośnym w ostatnim tygodniu pewnym studniówkowym zdjęciu, próbuje nakłonić internautów do zapisania się do usługi SMS premium.

Zasadzka pojawiła się w serwisie Facebook i została skonstruowana w taki sposób, by przyciągnąć uwagę jak największej liczby użytkowników tego serwisu. Dba o to zdjęcie, o którym głośno było ostatnio w sieci - fotografia przedstawia uczestników pewnej zabawy studniówkowej, przy czym szczególnie widoczna jest jedna z licealistek. Kliknięcie w zasadzkę przenosi użytkownika na stronę z artykułem i zdjęciem, imitującym kadr z filmu z YouTube. Dostępu do serwisu broni jednak okno, które żąda od użytkownika przepisania kodu. Jak podkreśla Kamil Sadkowski z laboratorium antywirusowego Eset postąpienie zgodnie z poleceniem kończy się opublikowaniem pułapki na facebookowym profilu nieostrożnego internauty. W ten sposób zasadzka dociera do kolejnych potencjalnych ofiar.

Każdy użytkownik, który będzie próbował uruchomić we wspomnianym serwisie "film ze studniówki", zostanie najpierw poproszony o potwierdzenie pełnoletniości, a następnie o podanie PINu, który można uzyskać wysyłając na podany numer telefonu specjalny kod. Postąpienie zgodnie ze wskazówkami powoduje aktywację usługi SMS premium. Koszt dostępu do tej usługi to 2,4. zł za każdy dzień, naliczany do momentu dezaktywacji serwisu.

Specjaliści radzą wszystkim, którzy zauważą na profilach swoich znajomych podejrzany link, aby poinformować ich o swoim odkryciu. Im szybciej ofiara dowie się o odnośniku, tym większe prawdopodobieństwo, że w pułapkę nie wpadną kolejne osoby.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (49)