Naprawią uszkodzone Pendolino. Intercity zapłaci połowę ceny nowego składu [Aktualizacja]
PKP Intercity po 1,5 roku dogadało się z firmą Alstom na temat Pendolino, które zostało uszkodzone w wyniku wypadku w 2017 roku. Naprawa będzie kosztować połowę sumy, jaką trzeba przeznaczyć na nowy pociąg.
"Całkowita wartość zamówienia wyniosła 8 535 722 euro bez Vat, czyli 10,5 mln euro brutto" - informuje serwis rynekkolejowy.pl. PKP Intercity liczyło, że suma naprawy zamknie się w 6 mln euro. Różnica jest więc spora, tym bardziej że za 20 składów ED250 przewoźnik zapłacił 400 mln euro. Jeden skład kosztował więc 20 mln euro.
Część tej sumy pokryje ubezpieczenie kierowcy ciężarówki, ale będzie to tylko 4 mln… zł, a nie euro. Jak podaje rynekkolejowy.pl, to najdroższa naprawa w historii PKP Intercity.
– Przekazanie pojazdu do Alstomu planowane jest w grudniu br., a czas naprawy wynosi 584 dni od chwili przekazania ED250-002 wykonawcy do naprawy – potwierdziła serwisowi rzeczniczka PKP Intercity, Agnieszka Serbeńska.
To oznacza, że najwcześniej pociąg wróci na polskie tory w 2020 roku. Do wypadku Pendolino z ciężarówką doszło w kwietniu ubiegłego roku.
Aktualizacja
Jak informuje PKP Intercity, całkowity koszt naprawy Pendolino uszkodzonego pod Ozimkiem, który poniesie PKP Intercity, wynosi około 36,6 mln zł (8 535 722.00 EUR), a nie 45 mln zł, które pojawia się w publikacjach medialnych. Kosztem PKP Intercity jest kwota netto.