Najlepsze oferty dla firm. Sprawdzamy, co oferują operatorzy komórkowi
Biorąc pod uwagę, jak znakomite oferty abonamentowe za niewielkie pieniądze może wykupić osoba prywatna, w ofertach firmowych trudno zostać czymś szczególnie zaskoczonym. Co nie znaczy, że operatorzy nie próbują nas do siebie przekonać.
02.10.2017 | aktual.: 03.10.2017 14:51
Silna podstawa
Na przykład w Orange ciekawie z perspektywy prowadzenia nowoczesnej firmy prezentują się pakiety łączone różnych usług Orange Love. Za 84,88 zł miesięcznie + VAT można mieć nowoczesne łącze światłowodowe o prędkości ściągania 100 Mb/s (a jeśli to nadal za mało, to dostępne jest również 300 Mb/s) oraz dwa plany Biz Krajowy z 10 GB w kraju i 3 GB w Unii Europejskiej oraz nielimitowanymi rozmowami, SMS-ami i MMS-sami w Polsce i UE.
T-Mobile (jak również inni operatorzy) oferuje dla firm specjalne ceny telefonów komórkowych. Na przykład, podpisując dwuletnią umowę na abonament Jump! Profirma XL wartości 149,99 zł miesięcznie, iPhone'a 7 o pojemności 32 GB możemy wziąć za 299 zł, a LG G6 za 9 zł. Przy niższym abonamencie 59,99 zł (abonament Jump! Profirma M) Samsunga A3 z 2017 roku można kupić za 149 zł. A za 20 zł więcej miesięcznie w abonamencie (Profirma M Specjalna) już flagowy Huawei P9 za 199 zł.
Zgodnie ze swoją strategią łączenia usług w pakiety, Plus zachęca z kolei właścicieli firm do przenoszenia do nich innych usług. Oprócz telefonu możemy więc w Plusie, na przykład, wybrać tamtejszego dostawcę prądu, zarządzać księgowością firmy, a nawet jej bezpieczeństwem w ramach pakietu Bezpieczna Firma. To zestaw kamer internetowych do monitoringu, pakiet danych 200 MB i przechowywanie nagrań przez 3 dni od ich zarejestrowania. Ceny zależą od tego, ile usług połączymy. Teoretycznie im więcej, tym więcej oszczędzamy, ale zawsze trzeba sobie zadać pytanie, czego realnie się potrzebuje.
W Play pakiet Perfect Box oferuje nielimitowane rozmowy, SMS-y, MMS-y i internet oraz maksymalnie 3,39 GB internetu w Unii. Gratis dostajemy jeszcze muzycznego Tidala na dwa lata i filmowego Showmaksa na rok. Ciekawe w tej ofercie są możliwości wykupienia dodatkowych numerów na przykład dla pracowników firmy. Podstawowy abonament kosztuje 40 zł miesięcznie, ale jeśli weźmiemy jednocześnie 4 numery (w tym jeden przeniesiony), to zapłacimy jedynie 108 zł miesięcznie (27 zł za numer).
Podobny pomysł ma Virgin mobile, ze swoim pakietem dla kilku kart SIM. W tym przypadku podstawowy numer płaci 7,32 zł, 11,17 zł lub 15,02 zł + VAT, a kolejne w ramach firmy są o 50 proc. tańsze. W pakiecie znajdują się nielimitowane rozmowy i wiadomości oraz pakiety internetowe 3 GB, 8 GB lub 15 GB.
Opcje dodatkowe
Darmowe rozmowy, wiadomości tekstowe i obrazkowe oraz pakiety internetowe dzielone między Polską, a innymi krajami Unii Europejskiej, są już dzisiaj standardem. Co może dodatkowo zainteresować małych przedsiębiorców, to usługi przewidziane specjalnie dla nich.
W ofercie operatorów pojawiają się na przykład:
- pakiet serwisowy zawierający między innymi firmowy VPN i pomoc techniczną eksperta (np. Orange)
- przestrzeń dyskowa w chmurze na firmowe pliki (np. T-Mobile)
- nielimitowany Internet LTE dla firm (np. Play)
- opcje marketingowe – czyli na przykład wysyłka spersonalizowanych SMS-ów do klientów swojej firmy (np. Plus)
- elektroniczna aplikacja do samodzielnego zarządzania usługami mobilnymi w firmie - czyli mobilny dostęp między innymi do faktur, dokumentacji firmowej i wykazu kosztów usług mobilnych (np. Orange)
- hosting oraz szablon sklepu internetowego (np. T-Mobile)
- centralka telefoniczna z wirtualną recepcjonistką, która zaprezentuje ofertę firmy dzwoniącym klientom (np. Plus)
- wyszukiwanie telefonu pracownika (np. Play)
- narzędzia do prowadzenia wideokonferencji (np. Multimedia Polska)
- bezpłatna usługa "5 bezpłatnych numerów” i 500 minut na połączenia na numery stacjonarne (np. Orange)
Oferty firmowe nie odbiegają już tak drastycznie od indywidualnych jak przed kilkoma laty. onkurencja na rynku telekomów sprawiła, że zakres usług i liczba gratisów w jednym i drugim sektorze znacznie wzrosła. Usługi dodatkowe mające wspomagać działanie firmy oraz specjalne oferty na tańszy sprzęt są jednak nadal ciekawym dodatkiem dla właścicieli małych i średnich firm.