LOT poleciał z Budapesztu do Seulu. "To kamień milowy w historii Polskich Linii Lotniczych"
LOT zapoczątkował bezpośrednie rejsy z Budapesztu do Seulu. To pierwsze dalekodystansowe połączenie polskiego przewoźnika ze stolicy Węgier do Azji. "To kolejny etap budowania naszej drugiej bazy w Budapeszcie" - mówi prezes LOT-u Rafał Milczarski.
22 września 2019 roku odbył się pierwszy rejs LOT-u ze stolicy Węgier na lotnisko Inczon w Seulu. Loty do stolicy Korei Południowej będą wykonywane trzy razy w tygodniu: we wtorki, piątki i niedziele o godzinie 12:25. Samoloty wylądują w Seulu po niecałych 12 godzinach lotu. Rejsy powrotne zaplanowane są na poniedziałki, środy i soboty na godzinę 7:30.
Połączenie będzie obsługiwane przez samoloty Boeing 787 Dreamliner.
"To kamień milowy w historii Polskich Linii Lotniczych LOT oraz kolejny etap budowania naszej drugiej bazy w Budapeszcie. Pierwszy raz w swojej 90-letniej historii LOT uruchamia połączenie do Azji spoza Polski. Jestem przekonany, że nasza oferta spełni oczekiwania Koreańczyków i Węgrów. Turystyczny i biznesowy potencjał współpracy pomiędzy Budapesztem i Seulem jest ogromny. Co roku na tej trasie podróżuje 75 tysięcy osób, a liczba podróżujących pomiędzy krajami Europy Środkowo-Wschodniej a Seulem przekracza 580 tysięcy" - powiedział prezes LOT-u Rafał Milczarski, cytowany w komunikacie.
Przewoźnik zapewnia, że pasażerowie przylatujący z Seulu będą mogli liczyć na łatwe połączenia z Budapesztu do Warszawy i Londynu, a od 30 marca 2020 roku także do Brukseli, Bukaresztu, Pragi i Stuttgartu. Od tego dnia liczba miast, do których będzie można dolecieć LOT-em ze stolicy Węgier, zwiększy się do 12 - oprócz wyżej wymienionych są to Kraków, Belgrad, Sofia, Nowy Jork i Chicago.
Nowe połączenia obsługiwać będą trzy embraery 195, które będą na stałe stacjonować w budapesztańskiej bazie. W następnym sezonie letnim dołączą do nich cztery maszyny do połączeń krótkodystansowych i jeden boeing 787 Dreamliner.
Obecnie do obsługi bezpośrednich połączeń z Budapesztu do Seulu LOT zatrudnia 80 stewardess i stewardów, a także kilkunastu pilotów pochodzenia węgierskiego. Do końca roku planuje zatrudnić około 150 pilotów w bazach w Warszawie i Budapeszcie.
Firma zapewnia koreańskie menu i pokładowy system rozrywki dostępny w językach koreańskim i węgierskim. W przyszłości na trasie latać będzie członek załogi znający oba języki.