Jak myć rower? Poradnik
Od czasu kiedy na rynku dostępne są urządzenia służące do mycia wodą pod wysokim ciśnieniem pojawiło się wiele opinii dotyczących mycia (lub nie mycia) rowerów w ten sposób. Pamiętając o kilku zasadach umyjemy rower bezpiecznie, a wysokie ciśnienie nie będzie zagrożeniem dla jego wyposażenia.
26.07.2013 10:39
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Myjąc rower urządzeniem wysokociśnieniowym należy zwrócić uwagę na unikanie szczególnie wrażliwych elementów, do których może przedostać się woda podawana pod wysokim ciśnieniem. Chodzi głównie o piasty, suport, stery i golenie amortyzatorów, czyli wszystkie elementy łożyskowane lub uszczelniane.
Dlaczego urządzenie wysokociśnieniowe?
Dlatego, że jest to najszybszy i najwygodniejszy sposób umycia roweru. Wyobraźcie sobie typową sytuację, w której kończycie jazdę rowerem ubłoconym po samą kierownicę. A potem konieczność mycia tego całego brudu szmatką i wodą z wiadra lub węża ogrodowego.
Należy pamiętać, że wysokie ciśnienie wody wypłukuje smar z tych wszystkich miejsc, w których powinien się on znajdować. Dlatego po każdym myciu czeka nas smarowanie poszczególnych komponentów naszego sprzętu - na przykład łańcucha czy przerzutek.
Rower myjemy z większej odległości niż zazwyczaj zalecane 3. cm.
Jak umyć rower?
- Ustaw rower w stojaku, na nóżce lub po prostu oprzyj go o ścianę.
- Mycie rozpocznij od ramy dokładnie zmywając pozostający brud, omijając rejon sterów, suport oraz piastę i kasetę tylnego koła.
- Pedały myjemy zawsze od góry tak żeby strumień z lancy tworzył z nimi kąt prosty, a woda nie dostała się do ich łożysk.
- Łańcuch myjemy kierując strumień w wózek tylnej przerzutki i kręcąc w tył korbą, a na koniec samą przerzutkę.
- Przechodzimy do przedniego widelca gdzie zwracamy uwagę, aby nie kierować strumienia wody na piastę przedniego koła, a w rowerach wyposażonych w amortyzator na uszczelnienia amortyzatora.
- W kolejnym kroku z obydwu stron myjemy koła czyli najpierw obręcze, a potem opony.
- Wszystkie wrażliwe, zabrudzone elementy czyli tylną kasetę, piasty, suport oraz stery spłukujemy samym pistoletem lub lancą - zmniejszając ciśnienie do minimalnego.
- Na koniec wszystko suszymy i dokładnie smarujemy.
Źródło: Kärcher
PS, WP.PL