Jak myć rower? Poradnik

Od czasu kiedy na rynku dostępne są urządzenia służące do mycia wodą pod wysokim ciśnieniem pojawiło się wiele opinii dotyczących mycia (lub nie mycia) rowerów w ten sposób. Pamiętając o kilku zasadach umyjemy rower bezpiecznie, a wysokie ciśnienie nie będzie zagrożeniem dla jego wyposażenia.

Jak myć rower? Poradnik
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

26.07.2013 10:39

Myjąc rower urządzeniem wysokociśnieniowym należy zwrócić uwagę na unikanie szczególnie wrażliwych elementów, do których może przedostać się woda podawana pod wysokim ciśnieniem. Chodzi głównie o piasty, suport, stery i golenie amortyzatorów, czyli wszystkie elementy łożyskowane lub uszczelniane.

Dlaczego urządzenie wysokociśnieniowe?
Dlatego, że jest to najszybszy i najwygodniejszy sposób umycia roweru. Wyobraźcie sobie typową sytuację, w której kończycie jazdę rowerem ubłoconym po samą kierownicę. A potem konieczność mycia tego całego brudu szmatką i wodą z wiadra lub węża ogrodowego.

Należy pamiętać, że wysokie ciśnienie wody wypłukuje smar z tych wszystkich miejsc, w których powinien się on znajdować. Dlatego po każdym myciu czeka nas smarowanie poszczególnych komponentów naszego sprzętu - na przykład łańcucha czy przerzutek.

Rower myjemy z większej odległości niż zazwyczaj zalecane 3. cm.

Jak umyć rower?

  1. Ustaw rower w stojaku, na nóżce lub po prostu oprzyj go o ścianę.
  2. Mycie rozpocznij od ramy dokładnie zmywając pozostający brud, omijając rejon sterów, suport oraz piastę i kasetę tylnego koła.
  3. Pedały myjemy zawsze od góry tak żeby strumień z lancy tworzył z nimi kąt prosty, a woda nie dostała się do ich łożysk.
  4. Łańcuch myjemy kierując strumień w wózek tylnej przerzutki i kręcąc w tył korbą, a na koniec samą przerzutkę.
  5. Przechodzimy do przedniego widelca gdzie zwracamy uwagę, aby nie kierować strumienia wody na piastę przedniego koła, a w rowerach wyposażonych w amortyzator na uszczelnienia amortyzatora.
  6. W kolejnym kroku z obydwu stron myjemy koła czyli najpierw obręcze, a potem opony.
  7. Wszystkie wrażliwe, zabrudzone elementy czyli tylną kasetę, piasty, suport oraz stery spłukujemy samym pistoletem lub lancą - zmniejszając ciśnienie do minimalnego.
  8. Na koniec wszystko suszymy i dokładnie smarujemy.

Źródło: Kärcher

PS, WP.PL

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)