Coraz mniejszy popyt na iPada
21.01.2013 09:30
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Podwykonawcy Apple’a produkują coraz mniej 9,7-calowych ekranów dla iPada. Powodem nie są jednak konkurenci, a inne urządzenie: iPad mini, który podbija serca konsumentów.
Największe redukcje w zamówieniach dotknęły Sharpa: utrzymywane są tylko na takim poziomie, by utrzymanie całej linii technologicznej miało sens. Jednak nie tylko Sharp, ale, jak podaje agencja Reuters, również Samsung i LG otrzymały znacznie zredukowane zamówienia na 9,7-calowe ekrany dla iPadów.
Nie wynika to jednak z kłopotów z popytem na tablety firmy Apple’a. Jak się okazuje, o wiele większym zainteresowaniem zaczął się cieszyć iPad mini. Dlatego też w ostatnim kwartale, według Macquarie Research, wprowadzono na rynek aż o 4. procent mniej iPadów, ale ogólna ilość wprowadzonych na rynek tabletów Apple tylko nieznacznie się zmniejszyła. Istnieje też teoria, że Apple redukuje zamówienia z uwagi na nadchodzącą premierę nowego tabletu. To jednak jest już tylko zgadywanka.
Polecamy w wydaniu internetowym chip.pl: "Poznajemy specyfikacje konsol nowej generacji"