Wielka zmiana w Instagramie - teraz służy do...

Wielka zmiana w Instagramie - teraz służy do...15.07.2014 10:03
Źródło zdjęć: © Gizmodo.pl

Instagram, mobilny serwis służący do dzielenia się zdjęciami, osiągnął kolejny sukces. Aż 50 mln użytkowników wykorzystuje go teraz w roli komunikatora internetowego.

Instagram, mobilny serwis służący do dzielenia się zdjęciami, osiągnął kolejny sukces. Aż 50 mln użytkowników wykorzystuje go teraz w roli komunikatora internetowego.

Prywatne wiadomości dostępne są w Instagramie od grudnia zeszłego roku. Jak donosi _ Fortune _, popularność nowej funkcji stale rośnie i w zeszłym miesiącu korzystał z niej już co czwarty użytkownik aplikacji. W czerwcu Instagram był trzecią największą na świecie platformą społecznościową z ponad 200 mln aktywnych użytkowników, po Twitterze (241 mln) i rzecz jasna właścicielu Instagramu - Facebooku (przeszło 1,2 mld). Słabszy od Instagramu okazał się m.in. biznesowy LinkedIn (186 mln aktywnych użytkowników).

Instagram okazał się też jedną z najbardziej pochłaniających aplikacji mobilnych. Statystyczny użytkownik spędza na nim miesięcznie 220 minut. W tej kategorii pokonuje go tylko Facebook (463 minut), kolejne miejsca zajmują Twitter (187 minut), Pinterest (99 minut) i Google+ (11 minut).

Choć 50 mln użytkowników komunikatora wbudowanego w Instagram robi wrażenie, daleko jeszcze tej aplikacji do miana dominującej. W lutym tego roku głośno było o przejęciu serwisu WhatsApp przez Facebooka za niebotyczne 19 mld dolarów (11% wartości Facebooka). Tym sposobem niebieski serwis społecznościowy dostał dostęp do bazy 450 mln użytkowników WhatsAppa.

Wcześniej za 8,5 mld dolarów Skype'a przejął Microsoft - obecnie z ponad 300 mln użytkowników. Za znacznie mniejsze pieniądze, bo za "marne" 900 mln dolarów przejął z kolei Vibera wraz z 300 mln użytkowników japoński Rakuten, chcąc tym sposobem wgryźć się w azjatycki rynek komunikatorów. Tam Rakutenowi przyjdzie jednak zmierzyć się z innym potężnym graczem - Line, z bazą 350 mln użytkowników.

Warto przypomnieć, że Instagram znalazł się w rękach Facebooka w kwietniu 2012 roku. Za raczkującą aplikację Facebook zapłacił wtedy 1 mld dolarów, przy dynamicznie rosnącej bazie 30 mln kont (dodatkowy 1 mln w pierwszym weekendzie dostępności aplikacji w Google Play). Firma dotrzymała słowa i nie zmieniła charakteru popularnej aplikacji, oszczędnie dodając kolejne funkcje. Podobnie ma być z WhatsAppem, choć trudno nie określić jednej z zapowiadanych zmian jako rewolucyjną dla tej aplikacji - pojawią się wreszcie rozmowy głosowe. Te ostatnie planowane były na II kwartał tego roku, możliwe więc, że pojawią się już w najbliższych dniach.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.