Sony i Microsoft nawiązują współpracę. Wspólny front przeciwko Google?

Sony i Microsoft nawiązują współpracę. Wspólny front przeciwko Google?17.05.2019 14:22
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

Od lat rywalizują na rynku konsol, prześcigając się, kto wypuści mocniejszy sprzęt i kto będzie miał lepsze gry na PlayStation i Xboksie. Tymczasem teraz Sony i Microsoft nawiązują współpracę. Piekło zamarza? Nie, bo takie relacje w branży są normą.

Spokojnie - na razie Sony i Microsoft nie zamierzają wypuścić wspólnej konsoli. Skoro nie o PlayBoksa lub XStation chodzi, to na czym polegać będzie współpraca obu tych firm? Na rozwoju technologii chmury i sztucznej inteligencji.

Sony będzie korzystać z microsoftowego rozwiązania Azure. Wcześniej Microsoft podobną współpracę nawiązał np. z LG czy firmą Volkswagen. Na razie nie wiemy jednak, w jaki dokładnie sposób chmura Microsoftu pomoże Sony.

Czy do chmury trafiać będą dane z PlayStation 5? A może w ten sposób Sony chce rozwinąć swoją streamingową usługę PlayStation Now? Zresztą Now to dowód na to, że i Microsoft może skorzystać na współpracy z Sony.

Zobacz też:Nowy poziom w świecie rozrywki. "Blood and Truth" to produkcja inna niż wszystkie

Być może oba koncerny myślą długoterminowo. Nie da się ukryć, że streaming to przyszłość branży gier. Google już zdaje sobie z tego sprawę i dlatego stawia na platformę Google Stadia, będąca swego rodzaju "Netfliksem dla gier".

Od dawna uważam, że w przyszłości właśnie tak będziemy grać. Nieważne, czy odpalasz grę na wielkim telewizorze, czy starym laptopie lub smartfonie. Wystarczyć będzie dostęp do internetu, by cieszyć się nowymi produkcjami.

"Nie wyobrażam sobie jednak, by w erze 5G choć jedna platforma tego typu nie zrewolucjonizowała branży gier wideo. W chmurze drzemie zbyt wielki potencjał" - pisał również Miron Nurski, oceniając zapowiedź Google Stadia.

Być może współpraca Sony i Microsoftu to dowód na to, że w erze chmury ich rywalizacja nie będzie mieć znaczenia. Bo większym rywalem będzie właśnie Google, które już swój projekt zapowiedziało. Mówiąc wprost - twórców PlayStation i Xboksa połączy wspólny wróg.

Ale nawet jeżeli nie o to chodzi, to współpraca gigantów dziwić nie powinna. Owszem, Sony i Microsoft na wielu polach ze sobą rywalizują. Nie musi to jednak przeszkadzać w korzystaniu z rozwiązań konkurencji.

Sony kupuje OLED-y od Samsunga do swoich telewizorów. Ta sama firma była też dostawcą wyświetlaczy dla Apple. Firmy podkreślają, że choć korzystają z technologii konkurentów, to wcale nie musi to oznaczać, że urządzenia działać będą przez to tak samo.

Znaczenie ma to jak wykorzysta się podzespoły. Jeśli postawisz obok siebie 10 telewizorów różnych producentów, to nawet jeśli ich matryce OLED pochodzą od tego samego producenta, jakość obrazu wcale nie będzie taka sama. Do tego dochodzą inne, "niewidoczne" technologie - mówił w rozmowie z WP Tech Lucian Radulescu, szef Sony w Polsce.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.