Najbardziej psujące się komputery i tablety. Tych producentów unikaj

Najbardziej psujące się komputery i tablety. Tych producentów unikaj14.09.2015 14:05
Źródło zdjęć: © Fotolia

Kiedy wybieramy się do sklepu aby kupić nowy komputer albo tablet, to najczęściej bierzmy pod uwagę możliwości sprzętu i jego cenę. W przeciwieństwie do rynku motoryzacyjnego, mało kto sprawdza raporty awaryjności danej marki. O ile nie wyobrażamy sobie kupna samochodu producenta, który przoduje w rankingach awaryjności, tak w przypadku elektroniki często zapominamy o tym aspekcie. Dotarliśmy do raportu amerykańskiej firmy Rescuecom, która zajmuje się serwisowaniem komputerów i tabletów na terenie całych Stanów Zjednoczonych. Firma chwali się, że naprawiła już setki tysięcy urządzeń, co pozwala jej rzetelnie ocenić poszczególnych producentów.

Jeszcze w marcu tego roku królem bezawaryjności był amerykański Amazon. Elektronika, a w szczególności czytniki Kindle, to sprzęt który praktycznie nie pojawiał się w serwisach. Z ogólnym udziałem w rynku na poziomie 3.1 proc. (dane za IDC), zaledwie 0,1 proc. urządzeń z logo Amazona trafiało do naprawy. We wrześniowym raporcie ten amerykański producent już nie występuje, ponieważ wyraźnie spadł udział firmy w całości rynku. Kto zatem zajął pierwsze miejsce w rankingu najbardziej niezawodnych urządzeń, a kto produkuje najbardziej awaryjne sprzęty?

Na te firmy uważaj - ich produkty psują się najczęściej

Dwie najniżej sklasyfikowane marki, z ocenami odpowiednio D i F, to Acer oraz HP. Autorzy raportu podkreślają, że HP posiadające drugi najwyższy udział w rynku (16,8 proc.), ma ponad dwukrotnie wyższy odsetek sprzętów, które muszą trafić do naprawy, niż najbliższy udziałami rynkowymi konkurent. Sklasyfikowany na przedostatnim miejscu Acer zanotował spadek w porównaniu z poprzednim kwartałem, co oznacza, że więcej urządzeń musiało trafić do naprawy. Choć firma Acer może się pochwalić jednym z najwyższych wskaźników satysfakcji z jakości obsługi serwisowej, to jednak nadal ocena D nie napawa dużym optymizmem.

Mocni średniacy

Kiedy będziecie się zastanawiać nad producentem waszego nowego tabletu lub laptopa, to niezłym wyborem będą takie firmy jak Microsoft oraz Asus. Obie firmy zajmują odpowiednio czwarte i piąte miejsce w rankingu i mają dość niski odsetek sprzętów, które muszą trafić do serwisu. Microsoft otrzymał ocenę B, a Asus C+. Z porównania do poprzednich raportów widać, że Microsoft utrzymuje niezmiennie ten sam poziom bezawaryjności swoich urządzeń, natomiast Asus systematycznie poprawią swoją pozycję i poprawia jakość.

Producenci o nieco wyższym współczynniku awaryjności, jednak nadal o akceptowalnym poziomie, to amerykański Dell i japońska Toshiba. Z oceną C i rynkowym udziałem w rynku 15,5 proc. Dell systematycznie poprawia wyniki i jest bliski wynikom Asusa. Bardzo podobnie jest z marką Toshiba, która z oceną C- znacząco poprawiła wyniki w porównaniu z poprzednim kwartałem.

Źródło zdjęć: © (fot. Fotolia)
Źródło zdjęć: © (fot. Fotolia)

Najlepsza pierwsza trójka

Choć wiele osób obawiało się o utrzymanie jakości produktów, kiedy IBM sprzedał swój dział komputerowy chińskiemu Lenovo, okazało się, że firma ta produkuje jedne z najmniej awaryjnych urządzeń na świecie. Udział w rynku USA wynosi 8,3 proc., a poziom awaryjności wyliczono na poziomie 4,3 proc. Raport mówi także, że stały wzrost jakości produktów może w przyszłości skutkować tym, że Lenovo znajdzie się drugim, a może nawet na pierwszym miejscu.

Drugie miejsce w rankingu, z oceną A, zajęła firma Apple. Sprzęty z logo nadgryzionego jabłka mogą się pochwalić awaryjnością na poziomie 7,4 proc. To stosunkowo dużo jednak, jak podkreślają autorzy raportu, Apple ma największy udział w rynku USA (21,4 proc.) Tak duża liczba sprzedanych urządzeń wpływa też na większą ich obecność w serwisach. Podkreśla się jednak ,że awaryjność Apple z kwartału na kwartał maleje, a produkty tej firmy można uznać za jeden z najlepszych wyborów.

Zaszczytne pierwsze miejsce w raporcie Rescuecom zajmuje Samsung. Co prawda, Koreańczycy wycofali się z produkcji komputerów, jednak mają bogatą ofertę tabletów. Do tego należy pamiętać, że komputery Samsunga wciąż znajdują się w wielu domach, a część z nich trafia do serwisu. Niezawodność produktów firmy pozwoliła jej uzyskać najwyższą ocenę A+. Ogólna liczna awaryjnych sprzętów Samsunga wyliczona została na poziomie 1,3 proc.

Źródło artykułu:WP Tech
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.