Które telefony kupują Polacy?

Które telefony kupują Polacy?07.07.2011 11:50
Źródło zdjęć: © Jupiterimages

Można zauważyć, iż w Polsce zapanowała moda na smartfony. Te przenośne urządzenia oferują znacznie więcej niż tylko dzwonienie czy wysyłanie SMS-ów. Jak podaje Dziennik Gazeta Prawna, szacuje się, że Polacy kupią jeszcze w tym roku przynajmniej 3,5 mln tych urządzeń. Trend, który nastał zamierzają wykorzystać producenci czołowych marek.

Można zauważyć, iż w Polsce wyraźnie zapanowała moda na smartfony. Te przenośne urządzenia oferują znacznie więcej niż tylko dzwonienie czy wysyłanie SMS-ów. Jak podaje Dziennik Gazeta Prawna, szacuje się, że Polacy kupią jeszcze w tym roku przynajmniej 3,5 mln tych urządzeń. Trend, który nastał zamierzają wykorzystać producenci czołowych marek.

Zaawansowane słuchawki są lekkie i smukłe. Kuszą klientów coraz większymi ekranami, świetnie reagującymi na dotyk i oferują nowinki takie jak 3D. Smartfony są również wyposażane w coraz szybsze procesory (także wielordzeniowe i układy graficzne) oraz coraz więcej pamięci - co przekłada się na ich płynne działanie. Nie bez znaczenia są również ciągle rozwijane mobilne systemy operacyjne, oferujące intuicyjne, atrakcyjne wizualnie interfejsy oraz sklepy, w których na użytkowników czekają tysiące przydatnych aplikacji oraz gier - także darmowych.

Źródło zdjęć: © (fot. Jupiterimages)
Źródło zdjęć: © (fot. Jupiterimages)

Ostra rywalizacja producentów wpłynie na obniżenie cen. Smartfony coraz częściej będą dostępne w ofertach za złotówkę, gdzie operatorzy przygotują dla swoich klientów rozwiązania umożliwiające wygodne korzystanie z dostępu do internetu. - Ceny telefonów są wypadkową strategii i współpracy z operatorami komórkowymi - tłumaczy w wypowiedzi dla „DGP”. Paweł Mucha-Orliński, dyrektor HTC na Europę Środkową i Wschodnią. Producenci liczą, że trwający boom na smartfony nakręcą jeszcze bardziej operatorzy komórkowi inwestujący w rozwój szybkiego mobilnego internetu. - Obserwujemy dopiero początek rozwoju tego rynku w Polsce, operatorzy komórkowi zaczynają rozkręcać te usługi - mówi „DGP” Paweł Mucha-Orliński.

W ostatnim czasie HTC podwoiło sprzedaż i zwiększyło swój udział w rynku do około 1. proc. Pozwoliło to firmie zamknąć ubiegły rok na trzeciej pozycji. Po pierwszym kwartale 2011 roku udział ten wzrósł do 16 proc. Jednak przegonienie Samsunga nie będzie proste, bo zajmujący drugą pozycję producent mocno odskoczył od konkurencji. Według Wojciecha Wasilewskiego, dyrektora ds. marketingu w Samsung Electronics Polska, w drugim kwartale 50 proc. sprzedanych smartfonów stanowiły urządzenia Samsunga. Przewiduje, iż w trzecim kwartale udział smartfonów na rynku telefonów komórkowych w Polsce sięgnie przynajmniej 35 proc.

Jak podaje Dziennik Gazeta Prawna, według Pyramid Research Polacy w tym roku kupią co najmniej 11,5 mln telefonów, z czego 4. proc. - jak szacuje GfK Polonia - stanowić będą smartfony. Oznacza to 4,6 mln tego typu telefonów. W 2015 r. - aż 8 mln.

Na rynku smartfonów walka trwa. Biją się nie tylko HTC i Samsung. W szranki z nimi staje także Nokia, która zamierza wprowadzić do swojej oferty telefony działające w oparciu o platformę Microsoftu - Windows Phone, a także LG, Sony Ericsson oraz Apple, który sprzedał już ponad 65. tys. swoich urządzeń czy RIM - producent smartfonów BlackBerry, kojarzonych do tej pory z rynkiem biznesowym.

Samsung w ostatnim czasie wprowadził na rynek model Galaxy S II, który w Polsce sprzedał się już w ilości kilkunastu tysięcy egzemplarzy. HTC oprócz swojego nowego modelu Sensation, wprowadził na rynek Evo 3D, który pozwala na robienie trójwymiarowych zdjęć.

Producenci smartfonów liczą, że rynek napędzi rozwój mobilnego internetu, w tym technologii LTE (ang. Long Term Evolution - standard telefonii komórkowej będący następcą systemów trzeciej generacji). Ma on się przyczynić także do rozwoju innych usług, które do działania będą wymagały podłączenia do sieci, takich jak wypożyczalnie książek czy filmów.

Źródło: Dziennik Gazeta Prawna

SW/GB/GB

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.